10 lista bästa spelare

Mandelkubb

New Member
Ger mig på ett försök. Och ja, jag orkar bara med 5 stycken. Kanske uppdaterar senare.

Först och främst, poängranken.

1 - Teddybear. Här har jag tyvärr inget att säga. Mer än att han är en gammal räv som jag träffade på första gången 2014.

2 - Brink90. Aggressiv utav bara den. Det är i princip omöjligt att ha tillräckligt med Biremer mot denne spelare. Med detta sagt så är det svårt att hålla en belägring mot honom/hans allians.

3. Himladris. Skulle gärna vilja ha hans tips på kaffe. Då denne är aktiv 24/7. Tog en break men kom tillbaka för ett år sedan och verkade vara bättre än någonsin. Synnerligen aktiv med sina trupper. (Se tabell nedan). Utöver detta är han väldigt trevlig.

4. Hoppster. Känner inte igen denne spelare då jag inte varit aktiv på Grepolis på ett bra tag. Eller så har jag fått en stroke, eller så spelade denna Hoppster under ett annat nick. ;) Hursomhelst, det går inte att kalla denne spelare för offensiv eller defensiv spelare. Då han leder båda rankerna. Förväntar mig att denne kommer att klättra ytterligare nån rank i poängen.

5. Senseianders. Senseianders........... Var den förste spelare på svenska servers som tog hem en Grand slam. Hur jag ser på denne spelare kan sammanfattas av följande historia. Året är 2014. Det är slutspel. Jag har Senseianders som granne. Det har varit en hel eftermiddag och kväll med anfall, belägringar, en halv hjärnblödning. Jag börjar tänka att jag måste ta en dusch, då jag inte har något inkommande. På något vänster, när jag kommer tillbaka, så har Anders fått in ett KS-Anfall som jag inte har någon möjlighet att skydda mig från... Det var det det. Att säga att Senseianders är lika aktiv som Himladris är en underdrift. Om man skulle hitta denna spelare Inaktiv så måste något av följande hänt: 1. Strömmen har gått. 2. Hans mobil ligger i sjön. 3. Han har råkat stänga ner Grepolis ( :rolleyes: ) och vaknar därför inte när han får ett anfall.
Förväntar mig att se Anders topp 3 inom kort.

Flytare

AxelHe. Har gudomlig krona samt dominationssvärd. Är aktiv som få och har förmodligen flest Grepolispoäng av alla. Kan vara topp 10 om han kommer i högform.

Ronnyn48. Har diamantkrona. Samt Gyllene dominationssvärd. Han kan lätt ta sig in på topp 10.

Geggan/Lordi79. Är extremt erfaren. Och aktiv. Och guldar. Lägg ihop dessa 3 så finns det potential. Men just nu verkar inte aktiviteten finnas där. :( Han kan om han vill. Han har en gång guldat upp en stad från 2-3k till 11k på en dag. Såattehjavahetere...


Skräp

Mandelkubb. Förutom att han är lika inaktiv som en sten, så går det dessutom åt skogen för honom. Har trots det en deffrank på 12. Men han är nog inget att hänga i julgranen. Ryktas att han egentligen föredrar Revolt.

MEN!

Resultat = (Poängrank + Offensiv + Defensiv + Kämperank)/Städer.
Ser ni något fel i den här tabellen/formeln, vänligen meddela mig så åtgärdar jag detta snabbast möjligt.

Poäng-rankNamnPoängAlliansStäderPoängsnittOffensivDefensivKämperankResultat
1​
teddybear
47303​
S-P-Q-R
9​
5256​
21​
7​
15​
4,89​
2​
Brink90
45098​
Syndicate
12​
3758​
2​
21​
3​
2,33​
3​
Himladris
44550​
Syndicate
9​
4950​
3​
2​
2​
1,11​
4​
Hoppster
39170​
Syndicate
7​
5596​
1​
1​
1​
1,00​
5​
Senseianders
32719​
Syndicate
8​
4090​
6​
56​
6​
9,13​
6​
teddy95
32583​
exe.
6​
5431​
14​
89​
28​
22,83​
7​
lillä
31809​
S-P-Q-R
5​
6362​
9​
17​
10​
8,60​
8​
Novanex
29910​
Syndicate
6​
4985​
7​
46​
8​
11,50​
9​
Hyperionz
29132​
Syndicate
5​
5826​
4​
30​
4​
9,40​
10​
Rama S Kri
27858​
Syndicate
6​
4643​
25​
4​
11​
8,33​

Utifrån detta ser vi att ranken är följande:
1. Hoppster
2. Himladris
3. Brink90
4. Teddybear
5. Rama S Kri
 
Senast ändrad:

Consider

Active Member
Eftersom ingen verkar vilja göra en lista så tar jag tag i de själv så här är topp 5 spelare på Helrous baserat på Ranker/Lagspel/Dominans.

  • 1. Himladris
    Clan:
    Syndicate/Lets Have Fun
    Deffence Rank: 1
    Offence Rank: 1
    Fighters Rank: 1
    Points Rank: 1

  • Himladris, vad ska man säga han gick från att vara elev till att bli lärare. Den här spelaren har spelat länge men man ser hans otroliga utveckling på det senaste året och jag skulle nog kunna påstå att Himladris är troligtvis Sveriges bästa lagspelare. När den här spelaren var i SL så satt Syndicate och tog kobbar och när han var tillbaka så var de direkt på fiendes mark och erövrade städer. Ända problemet med den här spelaren är hans temperament. Tyvärr så leder de till att i slutet av servern så kom Himla i bråk med en del folk i ledningen av Syndicate och hela bråket slutar med att Himla slutar spela på Helrous och tar bort sitt konto precis innan vinsten, trots det här så är han ändå den spelaren som kommer toppa den här listan.


  • 2. Brink90/Ballbolan
    Clan:
    Syndicate/Lets Have Fun
  • Deffence: 9
  • Offence: 3
  • Fighters: 4
  • Points: 2

  • Brink90 den här killen har ingenting att bevisa fast nu är han här ny 1a på servern och visar ännu en gång sin dominans. Hur mycket bs har den här killen, de är en fråga alla motståndare frågar sig och ska jag vara ärlig jag vet inte. Brink var också med i bråket med ledningen och var också en av de spelarna som bytte allians för att slås vid Himlas sida, till skillnad mot Himla så löste dom inblandade i bråket vad som hade hänt och han blev välkommen tillbaka in i Syndicate.


  • 3. Rolandvagyok
  • Clan: Ec Pec/Syndicate/Lets Have Fun
  • Deffence: 7
  • Offence: 14
  • Fighters: 11
  • Points: 4

  • Roland för att vara ärlig så vet jag ingenting om den här spelaren men under en lång tid så spelade han mot Syndicate och gjorde de väldigt bra. Roland är en spelare som är väldigt bra på deff men han vet även hur man snipar ett ks, med en fin timing och en väldigt bra lagspelare så kommer den här spelaren 3a på min lista.

  • 4.Hyperionz
  • Clan: Syndicate
  • Deffence: 5
  • Offence: 2
  • Fighters: 2
  • Points: 3
  • Hyperionz trots att jag var på Himlas sida i bråket så kan man inte tvivla på att Hyperionz är en bra spelare, som kommer att ta hem ännu en vinst på de svenska communityt och vara i toppen av Hall Of Fame. Hyper är en bra lagspelare som ställer upp om han vet att de finns kp att hämta.

  • 5. Gitta
  • Clan: Ec Pec/Lets Have Fun
  • Deffence: 15
  • Offence: 12
  • Fighters: 12
  • Points: 27

  • En spelare som tidigt på servern var väldigt dominant och styrde och ställde med hans ungerska kompis Roland. Gitta var en dominant off spelare och tvekar inte på att gulda nya trupper om de finns kp att hämta. Gitta hade kommit högre på listan om han inte hade varit i SL under så lång tid som han var.
 

Himladris

Member
Tack för dina fina ord Consider å för att jag fick vinna en rank på denna servern iaf. Tyvärr har du rätt, mitt temperament är alldeles för hett, och jag hatar feghet å mobbning, så då blev det som det blev. Jag stod på för det jag trodde på, dumt eller inte det står jag för å jag kan meddela att jag hällre spökade med min stolthet i behåll en å gå tillbaka å vinna servern med Syndicate även om jag hade fått komma tillbaka.
Det har varit ett intenst drygt år med alldeles för massa grepo grundat Coronakarantän å sjukdom, så nu känns det skönt å säga att jag är klar med detta spel. Tills dom av er som jag haft glädjen av att spela med genom hela denna tiden å som jag vunnnit å haft kul tillsammans med, tack för alla roliga intensa å svettiga stunder, det varit en helvetes resa. Till dom av er som svikit mej,: det var jag troligen värd, no hard feelings, Till Hyper: ta till dej nån gång när folk reagerar på ditt sätt, du är en bra spelare men en otrevlig å äcklig människa, glad jag ska slippa att ha med dej att göra igen.
Vaya con Dios
Himnladris
 

Hyperionz

Active Member
Tack för dina fina ord Consider å för att jag fick vinna en rank på denna servern iaf. Tyvärr har du rätt, mitt temperament är alldeles för hett, och jag hatar feghet å mobbning, så då blev det som det blev. Jag stod på för det jag trodde på, dumt eller inte det står jag för å jag kan meddela att jag hällre spökade med min stolthet i behåll en å gå tillbaka å vinna servern med Syndicate även om jag hade fått komma tillbaka.
Det har varit ett intenst drygt år med alldeles för massa grepo grundat Coronakarantän å sjukdom, så nu känns det skönt å säga att jag är klar med detta spel. Tills dom av er som jag haft glädjen av att spela med genom hela denna tiden å som jag vunnnit å haft kul tillsammans med, tack för alla roliga intensa å svettiga stunder, det varit en helvetes resa. Till dom av er som svikit mej,: det var jag troligen värd, no hard feelings, Till Hyper: ta till dej nån gång när folk reagerar på ditt sätt, du är en bra spelare men en otrevlig å äcklig människa, glad jag ska slippa att ha med dej att göra igen.
Vaya con Dios
Himnladris
Hahaha himla snälla, finns ingen som gillar dig. Du som skrev "undrar vems sida spelarna ställer sig på" tydligen inte dina sida i alla fall.

Finns inte en enda server du spelat på du inte skapat drama, misär, intriger och djävulskap. Du är en hycklare utan dess like och förtjänade inte ens vinsten pga ditt omogna beteende. En vuxen man som skriver över PM till teddy95 att han ska ta sitt liv osv. Du är en tragisk, otroligt skadad människa. Ska bli så otroligt skönt och slippa dig och ditt avskyvärda humör. Slipper du förstöra fler allianser.

Löjlig du är som var tvungen att ha utlopp för dina aggressioner och skriva både PM ingame och här. Försvinn nu är du gullig. Caio
 

Himladris

Member
Hahaha himla snälla, finns ingen som gillar dig. Du som skrev "undrar vems sida spelarna ställer sig på" tydligen inte dina sida i alla fall.

Finns inte en enda server du spelat på du inte skapat drama, misär, intriger och djävulskap. Du är en hycklare utan dess like och förtjänade inte ens vinsten pga ditt omogna beteende. En vuxen man som skriver över PM till teddy95 att han ska ta sitt liv osv. Du är en tragisk, otroligt skadad människa. Ska bli så otroligt skönt och slippa dig och ditt avskyvärda humör. Slipper du förstöra fler allianser.

Löjlig du är som var tvungen att ha utlopp för dina aggressioner och skriva både PM ingame och här. Försvinn nu är du gullig. Caio
Måste vara det mest mogne å trevliga jag nånsin sett dej skriva faktist. Positivt överaskad. Bra jobbat hyper, du växer. Tror det att folk inte lämnade dej handlade om att dom inte var inne å läste din dynga i discord. Sen är det ju lättare att stanna å få vinsten än att våga säga sin mening. Tycker fortfarande du är en feg nerdrig liten skit. Come on vad är fegare en att slänga folk ut av discord å sen börja skriva om at dom är skrep, mentalt sjuka å att du lätt skulle kunna pissa på dom...... Mest forvånad över att det bara är jag som är modig nog att säga åt dej vilken äcklig feg liten stackare du är. Jag vet att jag är hetsig å lagar drama . Vilket ja, om du idas läsa vad jag skrev har erkänt å sagt var onödigt. Du däremot.... du gör ju aldrig fel ädla nåbla hyper,,,,,Å bli kallad hyklare av en sånnjävla narcist som dej ser jaf fanimej som en hedersbetekning.
Spela spelet, sätt ett ks på en aktiv jämnbördig spelare nån gång, för det, har jag f fan aldrig sätt dej göra
 

Hyperionz

Active Member
Måste vara det mest mogne å trevliga jag nånsin sett dej skriva faktist. Positivt överaskad. Bra jobbat hyper, du växer. Tror det att folk inte lämnade dej handlade om att dom inte var inne å läste din dynga i discord. Sen är det ju lättare att stanna å få vinsten än att våga säga sin mening. Tycker fortfarande du är en feg nerdrig liten skit. Come on vad är fegare en att slänga folk ut av discord å sen börja skriva om at dom är skrep, mentalt sjuka å att du lätt skulle kunna pissa på dom...... Mest forvånad över att det bara är jag som är modig nog att säga åt dej vilken äcklig feg liten stackare du är. Jag vet att jag är hetsig å lagar drama . Vilket ja, om du idas läsa vad jag skrev har erkänt å sagt var onödigt. Du däremot.... du gör ju aldrig fel ädla nåbla hyper,,,,,Å bli kallad hyklare av en sånnjävla narcist som dej ser jaf fanimej som en hedersbetekning.
Spela spelet, sätt ett ks på en aktiv jämnbördig spelare nån gång, för det, har jag f fan aldrig sätt dej göra
Tur att någon av oss växer då, vad är du? 50 plus? Beteer dig som en obstinat tonåring, att du inte skäms hahaha..

Du kan tro vad du vill, men när frågan kom upp om du skulle få komma tillbaka ville INGEN ha tillbaka dig. De säger väl en del om hur trötta folk är på ditt damp hela tiden? Om inte annat är du ännu dummare än vad jag trodde innan.

Problemet med dig är att många kan be om ursäkt och gå vidare, men du är en inskränkt jävla fjantgubbe som hetsar på ett dataspel, hoppas du är nöjd med ditt liv ;)

Inte en aktiv spelare? Ne det kommer från rätt röv, du skulle inte fått mycket gjort med dina KS inte i princip hela alliansen anföll och timeade, vet inte hur många gånger axel och betil vägga dig, så du kanske ska chilla lite ;)

Du verkar ju helt sakna verklighetsförankring när du önskar livet ur folk i PM efter ett anfall och sedan gnäller på vad folk skriver i discord. Som att PM är mer diskret att beter sig illa tänker du? Allt kommer ut vilket as du är Himla, hur mycket du än skyller ifrån dig.
 

Himladris

Member
Kan inte komma ihåg att jag bett teddy ta sitt liv, om jag gjort det är det såklart inte ok, å jag får ta det med honom, som en sista kommentar till det å kunna be om ursäkt å så så föreslår jag att du läser mina poster hyper, den enda jag inte beklagat till är faktist dej. Å du kommer aldrig få någon ursäkt.
 

Hyperionz

Active Member
Kan inte komma ihåg att jag bett teddy ta sitt liv, om jag gjort det är det såklart inte ok, å jag får ta det med honom, som en sista kommentar till det å kunna be om ursäkt å så så föreslår jag att du läser mina poster hyper, den enda jag inte beklagat till är faktist dej. Å du kommer aldrig få någon ursäkt.
Det kan jag leva med. Hoppas du får en trevlig sommar, hoppas även det löser sig med dina knän så fort som möjligt och att du får njuta av fritid i Thailand inom snar framtid. Må väl.
 

Himladris

Member
Tur att någon av oss växer då, vad är du? 50 plus? Beteer dig som en obstinat tonåring, att du inte skäms hahaha..

Du kan tro vad du vill, men när frågan kom upp om du skulle få komma tillbaka ville INGEN ha tillbaka dig. De säger väl en del om hur trötta folk är på ditt damp hela tiden? Om inte annat är du ännu dummare än vad jag trodde innan.

Problemet med dig är att många kan be om ursäkt och gå vidare, men du är en inskränkt jävla fjantgubbe som hetsar på ett dataspel, hoppas du är nöjd med ditt liv ;)

Inte en aktiv spelare? Ne det kommer från rätt röv, du skulle inte fått mycket gjort med dina KS inte i princip hela alliansen anföll och timeade, vet inte hur många gånger axel och betil vägga dig, så du kanske ska chilla lite ;)

Du verkar ju helt sakna verklighetsförankring när du önskar livet ur folk i PM efter ett anfall och sedan gnäller på vad folk skriver i discord. Som att PM är mer diskret att beter sig illa tänker du? Allt kommer ut vilket as du är Himla, hur mycket du än skyller ifrån dig.
Det kan jag leva med. Hoppas du får en trevlig sommar, hoppas även det löser sig med dina knän så fort som möjligt och att du får njuta av fritid i Thailand inom snar framtid. Må väl.
Jovars, trevlig sommar till dej å dina :)
 

Himladris

Member
Tur att någon av oss växer då, vad är du? 50 plus? Beteer dig som en obstinat tonåring, att du inte skäms hahaha..

Du kan tro vad du vill, men när frågan kom upp om du skulle få komma tillbaka ville INGEN ha tillbaka dig. De säger väl en del om hur trötta folk är på ditt damp hela tiden? Om inte annat är du ännu dummare än vad jag trodde innan.

Problemet med dig är att många kan be om ursäkt och gå vidare, men du är en inskränkt jävla fjantgubbe som hetsar på ett dataspel, hoppas du är nöjd med ditt liv ;)

Inte en aktiv spelare? Ne det kommer från rätt röv, du skulle inte fått mycket gjort med dina KS inte i princip hela alliansen anföll och timeade, vet inte hur många gånger axel och betil vägga dig, så du kanske ska chilla lite ;)

Du verkar ju helt sakna verklighetsförankring när du önskar livet ur folk i PM efter ett anfall och sedan gnäller på vad folk skriver i discord. Som att PM är mer diskret att beter sig illa tänker du? Allt kommer ut vilket as du är Himla, hur mycket du än skyller ifrån dig.
Såklart det måste jag få be er alla om ursäkt för, att jag satte tajmade ks på fi å ba er andra i alliansen om hjälp å stöd, fyfan vad dum jag måste ha varit som trodde det var en av anledningarna till att man var med i en allians. Innser nu att jag har ju verkligen spelat så jävla dåligt på denna servern, för jag har ju både bett om å skickat både stöd å anfall, ber er alla så mycke om ursäkt för min dumhet å tackar dej Hyper på det ödmjukaste för att du klargjorde detta för mej, skönt att få lära av en riktig mästare
 

Leif Södergren

New Member
Som jag ser det så är det helt rätt att sätta ned foten när man ser någon spelare bete sig illa mot andra. Så jag ger Himladris helt rätt här, och han är den som går ur detta med hedern och sin karaktär i behåll.

Sen får vi alla komma ihåg att förutom att bete sig otrevligt och vara extremt toxic mot folk så är även Hyperionz en förrädare.
(Hyperionz, Geggan, Dengroth m.fl, är förrädare från servern Gela som lämnade både sina alliansmedlemmar och sina förbundskamrater bakom sig för att slå ihop med fienden och ta död på hela servern. Värt att minnas om ni ska vara med i deras allians eller förbund.)

Att vara en bra spelare handlar inte bara om hur man spelar, utan också om hur man agerar och beter sig på spelets sociala arena.
Här faller Hyperionz helt av kartan och borde inte ens vara i diskussionen om Top 10 spelare. Bara min åsikt, såklart. :)
En bra spelare, i mina ögon, är en som kan lysa med sitt exempel.

Därför sätter jag Himladris som nummer ett på min egen lista över top 10 spelare.
 

Hyperionz

Active Member
Som jag ser det så är det helt rätt att sätta ned foten när man ser någon spelare bete sig illa mot andra. Så jag ger Himladris helt rätt här, och han är den som går ur detta med hedern och sin karaktär i behåll.

Sen får vi alla komma ihåg att förutom att bete sig otrevligt och vara extremt toxic mot folk så är även Hyperionz en förrädare.
(Hyperionz, Geggan, Dengroth m.fl, är förrädare från servern Gela som lämnade både sina alliansmedlemmar och sina förbundskamrater bakom sig för att slå ihop med fienden och ta död på hela servern. Värt att minnas om ni ska vara med i deras allians eller förbund.)

Att vara en bra spelare handlar inte bara om hur man spelar, utan också om hur man agerar och beter sig på spelets sociala arena.
Här faller Hyperionz helt av kartan och borde inte ens vara i diskussionen om Top 10 spelare. Bara min åsikt, såklart. :)
En bra spelare, i mina ögon, är en som kan lysa med sitt exempel.

Därför sätter jag Himladris som nummer ett på min egen lista över top 10 spelare.
Haha, gullunge då!
Du missar att han var med på Gela eller? Gråt mer är du söt.
Ska man lysa med exempel gällande beteende är fuvvan top 1 dock, ändå får han spam, så ditt resonemang fallerar direkt tyvärr :*
 
Senast ändrad:

Hyperionz

Active Member
Min egen top 10:

1. Janbertil
Spelat typ hela servern mer eller mindre solo men hållt ut fruktansvärt bra. Otroligt aktiv och mycket flyg kom han långt med. Synd han spelar med Axelhe.
2. Martingre
I mina ögon ny spelare som visat att han kan timea, bidra när det behövs och vara en grym lagkamrat.
3.Coolnezz
Helt ny spelare som lärt sig extremt fort och visar framfötterna. Väldigt lovande!
4.Inte Axelhe i alla fall.
 

Gitta

New Member
Olvasom amit írtok és ledöbbenek..
Évekkel ezelőtt szerettem a svéd grepon játszani, mert tiszteletet és becsületes játékot tapasztaltam.
Amikor visszatértem ebből nem sok maradt sajnos.
Van egy játékos akiben immár másodszor csalódtam / utoljára/.
Remélem lesz alkalmam vele egy későbbi szerveren találkozni. Immár más minőségben ...
 

Leif Södergren

New Member
Haha, gullunge då!
Du missar att han var med på Gela eller? Gråt mer är du söt.
Ska man lysa med exempel gällande beteende är fuvvan top 1 dock, ändå får han spam, så ditt resonemang fallerar direkt tyvärr :*

Samma fuvvan (aka Dengroth) som enligt rapporter satt i möten med fienden på Gela och gjorde en deal med de under bordet?
Snarare ett lysande exempel på falskspel.

På det sättet är du i alla fall genuin, Hyperionz. Du beter dig precis som du spelar. <3
 

DeletedUser3403

Guest
Alltid roligt med listor, tack Consider och Hyperionz
smiley-emoticons-thumbs-up-new.gif


För att vara en riktigt bra spelare krävs dock lite mer än bra statistik.
Att spela i ett lag, oavsett vad man spelar, förutsätter ett bra lagarbete och att man håller en god ton.
Skills och aktivitet är såklart viktigt men om man är otrevlig kvittar det hur duktig man är.

Min lista skulle bli kort och innehålla spelare som har god spelmoral och visar respekt för andra spelare, oavsett de är allierade eller Fi.
Ni som känner mig vet om ni finns på min lista
smiley-emoticons-hexefliegend.gif
 

DeletedUser3472

Guest
Hyper du är fucking tvärkass, ge fan i att hetsa mot himla när du är så jäkla talanglös som du faktiskt är. enda anledningen till att någon spelar med dig är att din sugardaddy som lägger mer pengar på guld än sina barn kräver att få med dig som någon jävla svans. Sov gött din jubelidiot //Signerat av BB/Lillsven/Phille/Umme/Mumin/Pirre/Teddy/Gratch/Lora/Isark/Himla/samt alla andra som faktiskt är något
 
Senast redigerad av en moderator:

Salking

Member
Hyper du är fucking tvärkass, ge fan i att hetsa mot himla när du är så jäkla talanglös som du faktiskt är. enda anledningen till att någon spelar med dig är att din sugardaddy som lägger mer pengar på guld än sina barn kräver att få med dig som någon jävla svans. Sov gött din jubelidiot //Signerat av BB/Lillsven/Phille/Umme/Mumin/Pirre/Teddy/Gratch/Lora/Isark/Himla/samt alla andra som faktiskt är något
Kan ni leka snällt nu Philippa
 
Topp