Önska inställningar till nästa värld (Sparta)

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Nästa värld Sparta kommer att starta (som det ser ut nu) den 14:e juni!

Satta inställningar:
Spelform:
Belägring
Slutspel: Domination
Dominationshastighet: Normal
Max antal medlemmar per Allians: 15

Här är inställningarna ni kan ändra på:
Spelastighet:
1-4
Enhetshastighet: 1-4
Handelshastighet: 1-4
Nybörjarskydd: 5-7 dagar
Nattbonus: Ja/Nej (Mellan vilka tider)
Belägringstid: 6-24 timmar
Koloniseringstid: 6-24 timmar (jag vet inte om jag kan sätta lägre än 12h, men jag vill veta vad ni tycker)
Moral: På/Av (jag vet inte om vi kan köra med den av denna världen men jag vill veta om det är något jag ska försöka få igenom)

Har jag missat något eller ni har andra funderingar om världen så ställ gärna frågor och kom med idéer!

Hälsningar,
Team Grepolis
 

jacoblilje

Active Member
Hastighet 4
Nybörjarskydd 5 dagar
Nattbonus 00-06
Koloniseringstid 24h
Belägringstid 6-8h
Moral av

Moral funkar inte att ha på med så låg allygräns, då är moralks alldeles för starka..
 

DeletedUser3572

Guest
Här är inställningarna ni kan ändra på:
Spelastighet:4
Enhetshastighet: 4
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 5
Nattbonus: Ja/Nej (Mellan vilka tider) Ja 23-07
Koloniseringstid: 9 tim
Moral: På/Av (jag vet inte om vi kan köra med den av denna världen men jag vill veta om det är något jag ska försöka få igenom)
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser3173

Guest
Spelastighet: 4
Enhetshastighet: 4
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 23-7
Koloniseringstid: 12
Belägringstid 8 tim
Moral: Av
 
Senast redigerad av en moderator:

Gratch

Member
Spelastighet: 4
Enhetshastighet: 3
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja. 00-06
Belägringstid: 8 timmar
Koloniseringstid: 12 timmar.
Moral: Av
 

nogold

Active Member

Satta inställningar:
Spelform:
Belägring
Slutspel: Domination
Dominationshastighet: Normal
Max antal medlemmar per Allians: 15

Här är inställningarna ni kan ändra på:
Spelastighet:
4
Enhetshastighet: 4
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 23-05
Koloniseringstid: 6-24 timmar kvittar
Belägringstid 6 timmar
Moral: Hade varit kul utan moral

BELÄGRINGSTID är viktigare än koloniseringstid tycker jag och synd att den startar mitt i sommaren :(
 
Senast ändrad:

DeletedUser3387

Guest
Spelastighet: 4
Enhetshastighet: 4
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 7 dagar
Nattbonus: Ja/ 23-07
Grundningstid 6 timmar
Belägringstid 9 timmar (längre än nattbonus)
Moral: Av - det utnyttjas på belägringsservrar annars av mindre spelare på större spelare...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3620

Guest
Spelastighet: 3
Enhetshastighet: 3
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Ja 23-07
Koloniseringstid: 12 timmar
Belägringstid: 9 timmar
Moral: AV
 

DeletedUser3073

Guest
Spelastighet: 4
Enhetshastighet: 4
Handelshastighet: 4
Nybörjarskydd: 7 dagar
Nattbonus: Ja 23-07
Koloniseringstid: 6
Belägringstid: 9-10 timmar
Moral: Av
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Om någon kan skriva några rader om varför moral på + låg alliansgräns är dåligt och vad moralks är mer ingående så jag kan visa det för min chef så kanske jag kan få igenom en värld utan moral. Det är lättare för mig att få igenom det om jag kan visa att spelarna har anledning till att inte vilja ha moral.
Det behöver inte vara någon jättelång text bara förklara lite ingående om vad som gör det till en dålig idé.
 

jacoblilje

Active Member
Moral överlag på belägringsservrar är en dålig ide. Ofta är det att en av allianserna som går för vinsten bjuder in spelare när servern närmar sig sitt slut, och ger dessa nya spelare en stad på fiendens ö, då sitter de nya spelarna på 2 städer och alla i motståndarallyn har då vanligtvis 30% moral mot den spelaren. Problemet uppstår när den spelaren börjar skicka ks mot motståndarallyn, då anfall på en belägring går under moralen på den som skickat in ks. Alltså kan en spelare med ett fåtal städer gå hur hårt som helst för att få in ett ks på helröda/näst intill helröda öar utan att motståndaren kan bryta belägringen då de får 30% på anfallen mot belägringen. Om man kombinerar detta med låg allygräns så blir det bara ännu värre, då allianser på 15 personer kommer vara mer "toppade" med överlag bättre spelare än när man behöver fylla en 30 ally gräns. Och om två jämnstora allianser krigar där en av dem får in ett moralks så talar ju det för sig själv att ena alliansen inte har en möjlighet att bryta en belägring de har 30% moral på. När det är 30 per allians så kanske en av sidorna har latare spelare som inte skickar in lika mycket deff, då kan ändå 30 spelares off döda en moralbelägring som 10 personer deffar, men när det är så låg allygräns kommer troligen alla 15 vara delaktiga från båda sidor.
 

DeletedUser3770

Guest
NB: 00-07
Belägringstid: 8h
Kolonisering: 8h
Moral: Av.
Alla hastigheter på max.

Tack Boefst. Du gör ett bra jobb.
 

jacoblilje

Active Member
Bara belägringspelare som svarat i denna tråden, så att ändra till revolt gör nog ingen nöjd. Själv kommer jag inte spela på Sparta om moral är aktivt tyvärr. Det förstör helt enkelt för mycket på en svensk belägringsvärld.. det märktes tydligt på slutspurten på Olympia.
 

DeletedUser2937

Guest
Revolt är mer sommarvänlig :) Spara belägrings servern till i höst så man kan vara med.
 

DeletedUser3620

Guest
Så vi kan ha en värld utan moral, men vi får endast ha 2 världar utan moral/år, dvs detta blir sista världen utan moral detta året.
Jag känner att det är bättre att vi sparar den till senare i höst, vad jag kan göra är att ändra från Belägring till Revolt.
Vad tycker ni, ändra till revolt eller köra belägring med moral?
@jacoblilje @Storfjädern @pingeling @Nikkefattar @Malva @nogold @Gratch @Bellarus999 @ronnyn48

Revolt med moral. :)
 

nogold

Active Member
Kommer inte spela om det blir revolt det är helt säkert. Och håller med om att moral påverkar allt för mycket på belägringsvärld så då väntar jag hellre till hösten med en belägringsvärld utan moral. Men gör den då inte för långsam
smiley_emoticons_grepolove.gif
 

jacoblilje

Active Member
Kommer inte spela om det blir revolt det är helt säkert. Och håller med om att moral påverkar allt för mycket på belägringsvärld så då väntar jag hellre till hösten med en belägringsvärld utan moral. Men gör den då inte för långsam
smiley_emoticons_grepolove.gif
Skulle inte förvåna mig om belägringen till hösten är hastighet 2 eller något
smiley_emoticons_frown.gif
 
Topp