Topp 10 spelare

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
Vad de är bäst på kan ni själva avgöra. ;)
 

jacoblilje

Active Member
bara för du hoppas på en hög plats eller?
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
 

DeletedUser3782

Guest
Ok, ger det ett försök och hoppas på att jag inte trampar folk på tårna :D. Personligen tänker jag inte ta med de värsta guldarna om de inte har utmärkt sig på något annat sätt, då jag anser att det inte visar något om hur bra en spelare är. Eftersom jag inte har spelat på ett bra tag så baseras detta även enbart på vad jag har sett på den här servern.

1. Xeet
Sinne för övergripande strategi, ettrig, vet när han behöver hjälp och när han klarar något på egen hand och vid det tidigare, ber om rätt mängd hjälp.

2. Dr.Prepper
Utmanare för förstaplatsen helt klart, men tappat lite fart på sistone. I alla fall: Otroligt välbalanserad spelare som hjälper till med både off och deff samt tar mindre viktiga städer i bra positioner för att gynna alliansen. För mycket guld för min smak, men märks att prepper vet exakt vad han gör.

3. Cellequie
Järngängets Dr.Prepper som anpassar sig efter rådande läge och vet exakt vad som behövs var. Var även bra back in the days när jag spelade, så lite fanboy var man väl i yngre år innan man fått hår på bröstet ;)

4. Ronnen
Även här ett sinne för strategi och är duktig på att hålla ihop gruppen. Vass tajming och duktig på att bygga snabbt är bara bonusar.

5. Sassy Cierra
Använder alldeles för mycket guld för att egentligen platsa på någon av mina listor, men tycker ändå att guldet spenderas väl och med omtanke här. Verkar vara strategiskt lagd och att han är en trevlig granne ska väl också nämnas som plus i kanten!

6. Teddy95
Likt Sassy Cierra har evenemanget utnyttjats till fullo här och även om jag riskerar att låta som en trasig grammofonskiva så gillar jag inte riktigt guld i de mängderna :D. Dock så har Teddy utnyttjat guldet för att ta viktiga strategiska mål och till stora delar gjort detta på egen hand vilket visar på en riktigt bra spelare.

7. SPQR
En av mina personliga favoritspelare. Trevlig som fan och gör smutsjobbet bakom kulisserna. Balanserad spelare som hjälper alla med allt och inte ber om någon onödig hjälp själv. Enda anledningen att han hamnar såhär lågt på listan är att han inte håller samma tempo som vissa andra just nu.

8. madeinsweden
Spelat med madeinsweden på många servrar både på SE och EN, men kan behöva lite hjälp att nämna de alla då minnet är och alltid har varit en aning luddigt. Madeinsweden är i alla fall livsfarlig när hon kommer igång, men då denna lista baseras enbart på Rethymnon så får du nöja dig med plats 8 än så länge ;).

9. Maximedus
Maximedus löser allt på egen hand, vette fan hur han gör det men ska något svårt lösas skickar man ett PM till maxi och så kan man blanda en GT och luta sig tillbaka i soffan.

10. Doc Holliday
En annan av mina personliga favoritspelare Sjukt smart spelare som inte slösar en enda enhet i onödan och gör vad som än krävs för alliansen. Kommer bli farlig och är helt övertygad om att han kommer att klättra på den här listan.

Honorable mentions: Novanex, Don Chambers, Nasto, stoneticket, Nikkefattar
Bubblare: LillSven, ture terror, KingD666
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3176

Guest
ganska bra lista ;) tycker jag ville bara säga att man köper inte aktivitet för Guld ;) gäller alla guldare både från JG och TT den största guldare va på plats 10 i eventet ;)
 

DeletedUser3620

Guest
Ok, ger det ett försök och hoppas på att jag inte trampar folk på tårna :D. Personligen tänker jag inte ta med de värsta guldarna om de inte har utmärkt sig på något annat sätt, då jag anser att det inte visar något om hur bra en spelare är. Eftersom jag inte har spelat på ett bra tag så baseras detta även enbart på vad jag har sett på den här servern.

1. Xeet
Sinne för övergripande strategi, ettrig, vet när han behöver hjälp och när han klarar något på egen hand och vid det tidigare, ber om rätt mängd hjälp.

2. Dr.Prepper
Utmanare för förstaplatsen helt klart, men tappat lite fart på sistone. I alla fall: Otroligt välbalanserad spelare som hjälper till med både off och deff samt tar mindre viktiga städer i bra positioner för att gynna alliansen. För mycket guld för min smak, men märks att prepper vet exakt vad han gör.

3. Cellequie
Järngängets Dr.Prepper som anpassar sig efter rådande läge och vet exakt vad som behövs var. Var även bra back in the days när jag spelade, så lite fanboy var man väl i yngre år innan man fått hår på bröstet ;)

4. Ronnen
Även här ett sinne för strategi och är duktig på att hålla ihop gruppen. Vass tajming och duktig på att bygga snabbt är bara bonusar.

5. Sassy Cierra
Använder alldeles för mycket guld för att egentligen platsa på någon av mina listor, men tycker ändå att guldet spenderas väl och med omtanke här. Verkar vara strategiskt lagd och att han är en trevlig granne ska väl också nämnas som plus i kanten!

6. Teddy95
Likt Sassy Cierra har evenemanget utnyttjats till fullo här och även om jag riskerar att låta som en trasig grammofonskiva så gillar jag inte riktigt guld i de mängderna :D. Dock så har Teddy utnyttjat guldet för att ta viktiga strategiska mål och till stora delar gjort detta på egen hand vilket visar på en riktigt bra spelare.

7. SPQR
En av mina personliga favoritspelare. Trevlig som fan och gör smutsjobbet bakom kulisserna. Balanserad spelare som hjälper alla med allt och inte ber om någon onödig hjälp själv. Enda anledningen att han hamnar såhär lågt på listan är att han inte håller samma tempo som vissa andra just nu.

8. madeinsweden
Spelat med madeinsweden på många servrar både på SE och EN, men kan behöva lite hjälp att nämna de alla då minnet är och alltid har varit en aning luddigt. Madeinsweden är i alla fall livsfarlig när hon kommer igång, men då denna lista baseras enbart på Rethymnon så får du nöja dig med plats 8 än så länge ;).

9. Maximedus
Maximedus löser allt på egen hand, vette fan hur han gör det men ska något svårt lösas skickar man ett PM till maxi och så kan man blanda en GT och luta sig tillbaka i soffan.

10. Doc Holliday
En annan av mina personliga favoritspelare Sjukt smart spelare som inte slösar en enda enhet i onödan och gör vad som än krävs för alliansen. Kommer bli farlig och är helt övertygad om att han kommer att klättra på den här listan.

Honorable mentions: Novanex, Don Chambers, Nasto, stoneticket, Nikkefattar
Bubblare: LillSven, ture terror, KingD666

Bra lista och håller med. Fast Maximedus löser allt för att han låg tredje i event.
 

docprometheus

Active Member
Det finns en del namn som doc bör ta och spänna sinnen extra kring rev-spelare då det är allmänt att doc gillar mest belägring och brukar skoja att rev-spelare är oftast för gubbar och gummor
smiley_emoticons_biggrin.gif
(Brukar ibland få pedagogisk skäll från Rama att revolt är kul)

Men när jag tittar runt spelarna utifrån... belägringsögon, kan jag på rak arm påstå att dessa spelarna kan komma långt om dessa verkligen vill!

madeinsweden
Lillsven
Sassy
Nasto
(ledsen kompis... du är mer revolt framför belägring)
Maximedius (stort frågetecken då man vant se honom i belägringsvärldar)
nafpaktos (verkar trivas mycket i rev-servrar, fast ger allting stort frågetecken om nafpaktos verkligen gillar bel eller rev)

Ja jag vet att listan är tunn. Allting beror mycket på att jag spelar för mest i belägringsvärldar. (En god tecken på att bägge spelstilar alltid har exklusiva spelare enligt spelstilar och inte kunna "håna" att rev-spelare klarar inte bel-servrar och så tvärtom)
Själv gav man i dessa servrar Byz och Delfi utan framgång
smiley_emoticons_daumendreh2.gif


Ja det var en tunn lista skriven av en belägringsspelare
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

xeet

Active Member
Det finns en del namn som doc bör ta och spänna sinnen extra kring rev-spelare då det är allmänt att doc gillar mest belägring och brukar skoja att rev-spelare är oftast för gubbar och gummor
smiley_emoticons_biggrin.gif
(Brukar ibland få pedagogisk skäll från Rama att revolt är kul)

Men när jag tittar runt spelarna utifrån... belägringsögon, kan jag på rak arm påstå att dessa spelarna kan komma långt om dessa verkligen vill!

madeinsweden
Lillsven
Sassy
Nasto
(ledsen kompis... du är mer revolt framför belägring)
Maximedius (stort frågetecken då man vant se honom i belägringsvärldar)
nafpaktos (verkar trivas mycket i rev-servrar, fast ger allting stort frågetecken om nafpaktos verkligen gillar bel eller rev)

Ja jag vet att listan är tunn. Allting beror mycket på att jag spelar för mest i belägringsvärldar. (En god tecken på att bägge spelstilar alltid har exklusiva spelare enligt spelstilar och inte kunna "håna" att rev-spelare klarar inte bel-servrar och så tvärtom)
Själv gav man i dessa servrar Byz och Delfi utan framgång
smiley_emoticons_daumendreh2.gif


Ja det var en tunn lista skriven av en belägringsspelare
smiley_emoticons_biggrin.gif
Jag toppade en Belägringsserver ett bra tag ju!!!!!
smiley_emoticons_irre.gif
 

docprometheus

Active Member
Jag toppade en Belägringsserver ett bra tag ju!!!!!
smiley_emoticons_irre.gif

Åjävlar hur i fan kunde jag glömma bort dig... FAAAN... Jag ber uppriktigheten mycket om ursäkt att jag glömde bort DIG... Ååå faann. Jag måste besöka kyrkan nu på söndag och synda.

Förlååååt mig att jag glömde bort dig stjärnan xeet... Sorry, sorry, sorry.... Fyfaeennn...

Känns det bättre nu?
smiley_emoticons_baby_taptap.gif
 

docprometheus

Active Member
Utmanar dig xeet att lägga upp utförligare och betydligt uppriktig lista kring dessa rev spelare i denna server och få ännu lista komplett utifrån rev-spelarnas perspektiv...

Jobba på
smiley_emoticons_bravo2.gif


Tabbe4.jpg
 

DeletedUser3620

Guest
Åjävlar hur i fan kunde jag glömma bort dig... FAAAN... Jag ber uppriktigheten mycket om ursäkt att jag glömde bort DIG... Ååå faann. Jag måste besöka kyrkan nu på söndag och synda.

Förlååååt mig att jag glömde bort dig stjärnan xeet... Sorry, sorry, sorry.... Fyfaeennn...

Känns det bättre nu?
smiley_emoticons_baby_taptap.gif
Tung du :D
 

xeet

Active Member
Tror det är dags att jag kanske gör en top 10 lista trotsallt
smiley_emoticons_kleeblatt2.gif


1. Brushaan
En otäckt aktiv spelare som har koll på vart skåpet ska stå, en extremt effektiv spelare som alltid gör det bästa för laget. Skulle säga att det är en av de bästa jag någonsin spelat med. Detta är även den spelare jag just nu tävlar med om att knipa förstaplatsen, så vi får se hur länge han orkar hålla den
smiley_emoticons_grepolove.gif


2.LilllSven
Lillsven (Lillsämst, DANNIEL) jaja, en väldigt duktig offensiv spelare som gör allt från screach. LillSven är även väldigt duktig på att flytta dessa sjuka hjältar som (keiron, Ari, Medea, Ajax och Lysippe) vilket gör att alla anfall från DANNIEL är väldigt starka. Han kom in på servern sent men växer ganska så fort så vi får se om han blir med och fightas om toppen
smiley_emoticons_oh-no2.gif


3. Ronnen23
Ronnen som på denna värld skulle testa spela off för första gången har gått över förväntan, en duktig offare är han MEN framförallt så sitter timingen 9/10 gångern från ronnen23, jag tror absolut ronnen kommer fightas om topparankerna i framtiden också

4. Stoneticket
Skulle nog kategoricera Stoneticket som top 3 bästa deffarna (jag spelat med). en spelare ganska lik som Brushaan som ALLTID hjälper till oavsett vad man frågar om. Stoneticket kom också in lite senare på servern men det märks inte alls kan jag säga
smiley_emoticons_freu-dance.gif

tror Stoneticket också kommer fightas om topp placeringarna om nu Terroristerna börjar bygga mer off det vill säga
smiley_emoticons_bravo2.gif


5. Sassy Cierra
Sassy Cierra är väl det största hotet om topp placeringen, men orsaken till varför han inte ligger högre på min lista är såklart att mycket av Sassys kp kommer från Hydror, eriniyer, mantisar och Gripar. Min lista baserar mest på insatser och självklart har sassy gjort stora insatser för sin ally, MEN det är för mycket guld som används för att han ska hamna högre på listan, liksom mur 12 och efter 20 min är den 25 vid ett flertal gånger säger en del enligt mig iallafall

6. Dr.Prepper
ganska lik spelstil som Sassy lite för mycket guld för att han ska hamna högre upp på min lista, men detta är en sjukt strategisk spelare som gör allt för alliansen, enligt lite statistik så har denna spelare tagit nästan ett 20-tal små skitstäder endast för att alliansen ska få en bra grund att stå på
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


7. Cellequie
detta är en spelare som är aktiv men även hjälpsam. Detta är även en spelare som inte är rädd att öppna plånboken, men vad jag sett så guldar Celle med måtta, men man kanske blir blind då man är i samma allians
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif


8. Nafpaktos
En deffare som många har fördomar om att han aldrig hjälper till bla bla, men om nu dessa fördomar stämmer så har han totalt kört över dem. Detta är också en sjukt bra och aktiv deffare som klättrat sjukt fort
smiley_emoticons_baby_taptap.gif


9. Novanex
Detta är också en väldigt effektiv och aktiv deffare som tyvärr haft lite besvär med att hitta kp. Men det märks inte så mycket då han växer med full fart ändå. En riktigt LAGET FÖR JAGET spelare vilket är underbart
smiley_emoticons_nicken.gif


10. Maximedus
Enligt vad statistiken så skulle ju maxi var högre upp på listan, men orsaken varför han hamnar på plats 10 är att han jobbar lite väl mycket i skuggan, men som sagt en sjukt duktig spelare vad jag sett
smiley_emoticons_nicken.gif


Honorable Mentions: SPQR, KingD666, Teddy95 Doc Holliday, Fluffy och Wihlfred

Sedan kommer min lista skilja sig från många då jag kommer ha top 3 IE:
1. MadeinSweden 13/18 städer är IE vilket är sjukt imponerande, Helena får la aldrig vila
smiley_emoticons_irre4.gif


2. Ture Terror 9/16 städer är IE vilket också är sjukt imponerande

3. Lillsven 9/20 städer är IE vilket också är imponerande, men Made ch Ture är utan tvekan bäst på detta
smiley_emoticons_silvester_cuinlove.gif
 
Topp