Framtida världar, feedback

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Hej!
Eftersom jag är ny så har jag inte den bästa kollen på saker och ting med världsinställningar än.
Nogold skrev ett inlägg här och som jag förstår det så vill ni ha mer information om inställningarna på världen innan den släpps?
Här är Olympias inställningar, vilka fler vill ni ha utöver dessa, ge exempel på vilka (gärna i punktform så det är lätt att följa)!

Dessutom, denna världen kommer antagligen ha inställningar ni inte gillar och jag har inte koll på vilka det är än.
Men till nästa värld har jag nog lärt mig mer om vad som gillas/ogillas (typ som att ni inte vill ha moral) och jag kan förhoppningsvis ge bra argument till min chef varför vi ska ha/inte ha dem på svenska versionen.
Skriv gärna inställningar som ni får/saknar om och om igen värld efter värld som jag ska hålla ett öga på inför nästa värld.
 

jacoblilje

Active Member
-Belägringstid, alltså tiden belägringen är aktiv tills staden är erövrad
-Korrekt information, alliansgränsen var till en början fel när de släppte olympia, då det stod alliansgräns 20 här, men var 35 i spelet.
 

DeletedUser3575

Guest
- Moral, en inställning som är på varje server. Den är ouppskattad, gör krigandet sämre och allmänt tråkig.
- Kortare belägringstid. Belägringstiden borde stämma överens med hastigheten på servern. 4 i hastighet bör leda till 6 eller 8h belägringstid.
- Mindre storlek på allianser. Vi är så få på .se vilket gör att stora allianser leder till 1 eller 2 giganter som krigar och käkar upp de små allianserna. Mindre allianser leder till intressantare spel.
- Domineringen måste göras om för mindre servrar. 40% är enkelt att uppnå i nuläget. Antingen mindre allianser eller högre % för att kunna starta sista motståndet.

Det är mina tankar om detta.
 

docprometheus

Active Member
Helt enig med de flesta.

Mindre allianser. (15 spelare i varje allians) Kortare belägringstid. Endgamet bör justeras om och anpassas för server och server.

Blev lite förvånade att det tog rätt fort i svenska Olympia under endgamet. Syftar inte på skickligheten hos spelarna utan självaste endgamet.

Dilemmat kp-feed och hoppa ur alliansen. Läste i ett annat forum där diskuteras det att denne som hoppar ur, ska inte kunna hoppa tillbaka till alliansen efter två veckor.
 

jacoblilje

Active Member
Tycker att nästa värld planerad att öppnas borde släppas snart, med tanke på att olympia är så gott som över, och naxos är en död server..
smiley_emoticons_grepolove.gif
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Kommer upp mer info nästa år ;)
Just nu ser det ut som att nästa värld kommer andra veckan i januari.
 

DeletedUser3764

Guest
När kommer det en ny revolt värld? lite synd att det bara är belägring som startar nu. Det bör ju finnas fler gamla och lata som jag som föredrar revolt.
 
Topp