Det ryktas...

DeletedUser2483

Guest
Ryktas att efter läst här så ser du verkligen ut som det funnits en spion hur tusan kan annars jamson ha info från våra chattar. Säg istället som det är att du tröttnat på spelet istället för sabba för alla andra med din paranoida inställning. Ps lycka till med uppsatsen va ju ändå 3månader sen du sa du inte har tid med grepolis å skulle slut, men klart är ju att man lätt fastnar i detta..

Ryktas att jag inte riktigt hänger med vad du skrev men antar du syftar på att jag hade en spion hos er? Det kan jag säga att det ej stämmer utan fick enbart info angående det som var relevant angående spionen ni hade eller ej hade(beror på hur ni vill se det). Personen som gav detta till mig frågade jag om det stämde att ni körde med spioner(då vi misstänkte det) och då jag visste att han delade min åsikt angående spioner så gav han ut bevis på att ni hade fått info. Detta enbart pga att ni förnekade och kallade istället mig öknamn i er chatt(var inte jag som fick den bilden i vår allians eller tog det med er) istället för att hjälpa. Brukar samla bevis innan jag uttalar mig om sådana saker men har blivit ombedd att inte hänga ut personer i er allians då de är inte relevanta.

Så ifall du vill kalla det spioneri och anklaga den spelaren för det så kör på. Dock bör du och andra kolla upp innebörden utav vad just ordet spioneri står för innan ni uttalar er om ämnet igen då det känns dumt att anklaga folk på bristande fakta och kunskap.

Så anklaga inte mig för att vara paranoid utan ni gav den bilden genom det ni skrev till era medlemmar, att ni sen klanta till det och gav fel info som ej stämde får stå för er men jag handlade efter det ni gav ut. Ni förstörde min spelglädje och flera andra med det hela och att denna värld dog var inte ett egoistiskt beslut utav mig enbart utan jag valde att sluta pga vissa hos er. Har fortfarande alla bilder sparade och om någon vill få dem finns jag ett pm bort. Finns spelarnamnen med där så ni får se vem som uttalar sig om vad osv.

PS: Vet att jag inte skulle skriva mer men då mitt namn dyker upp så faller jag till dåliga vanor och kollar. Ska försöka låta bli.
 

DeletedUser3173

Guest
Ryktas att det ryktas för lite puff piff bort med en viss J ;)
 

DeletedUser3615

Guest
Det ryktas att alla UV är färdiga och att jag vill tacka alla, vänner och fiender, för den här tiden :)
 

DeletedUser3523

Guest
Ryktas om att jag fortfarande undrar vad det var för spion vi hade hos FI
smiley_emoticons_irre.gif
Att man har fått en sådan info från oss och sedan talat om det för FI kan jag inte heller förstå. Vi vet alla vem den infon kom ifrån och jag är djupt besviken över den lögnen. Att en sån liten lögn, kan ta död på en hel server är ju katastrof.
Spioneri är fruktansvärt, och inget jag någonsin uppmuntrat till eller kommer uppmuntra till.
Ryktas även om att lögnhalsar umgås med lögnhalsar..
 

DeletedUser2483

Guest
Ryktas att du får det nog lättast att prata först inom alliansen och sen om de säger allt och visar er allt så kan du sen höra av dig till oss(mig) från forna fienden =)

Men lite bakgrunds info nu, TNW bestod av 2 aktiva spelare med en del semi-aktiva till inaktiva. De slogs mot ett stort förbund med från början 2 av de 3 största allianserna(TNW var den tredje). På pappret var de svagare och i praktiken med, då aktiviteten var minimal. Vissa kan hänvisa att det var min arrogans och att jag är mot förbund och bli för stor på se. som förstörde för TNW i grunden(innan incidenten) men ja det är diskutabelt och kanske något som de inblandade i alliansen skulle kunna diskutera för att kunna få ett svar och inte spekulationer utifrån.

Genom denna bit så kan du nog tänka dig att det var tufft för oss, visst ni var inte de bästa eller mest aktivaste men ni visste vad ni gjorde och ni kunde spelet, samt med aktivitet på flera spelare så var det tufft. Vi levde med idéen att ni inte skulle syna våra svagheter och fokusera de mesta mot våran front och yttre positioner där vi la de aktiva spelarna och ja det gjorde ni. Världen kunde därför hålla sig kvar på en livrem.

Genom sommaren och tills själva droppen så höll jag och den andra aktiva på att sluta då vi inte orkade, båda hade ett liv utanför och ja ni var för starka för att vi skulle kunna köra över er helt med råkraft. Dock gjorde vi upp en UV plan med mycket strategi på sensommaren och gav denna värld en sista chans. Som jag nämnde hade vi en massa svagheter och flanker ni kunde ha krossat men ni stirrade er blinda på att anfalla mig som exempel och la er kraft där.

Som ni märkte hade vi en offensiv, eller ska vi säga 2 spelare(kanske någon mer) hade en offensiv med viss assistans. Innan själva starten av offensiven, den skulle starta vid 17:00, med få spioner och anfall innan så tyckte vi det var konstigt att alla var super aktiva samt att städerna i fronten hade deffats upp. Speciellt de mål vi hade placerat ut och de hade inte fått något angrepp mot sig synligt(större spioner). Föddes ett frö om spion och vi började internt att spekulera och förvirra oss.

Jag hörde av mig till en spelare hos er och frågade om ni visste att vi hade en offensiv(detta innan den ens startart officiellt), och tydligen hade ni redan vid ca 10:00 signalerat att vi skulle ha en offensiv just den dagen. Detta via att jag bad om en print på just det och fick den biten. För att undvika att prata om sen all turbulens som uppkom efter så var slutklämmen att folk sa att de kommer sluta, de ville inte slåss mot en större fiende samt internt. Jag själv tröttnade med och hade inte lusten heller att försöka övertyga att alla skulle stanna så jag kastade med in handduken. Passade mig rätt bra då jag egentligen ville sluta med grepolis helt och fokusera vidare på mitt riktiga liv men ja jag höll den biten enbart några månader. Jag flaggade att jag skulle spöka men av någon anledning var min E-post till Jamson som jag senare fick reda av supporten att den blockade alla mail så dröjde innan jag kom på att jag kunde starta en ny mail för att kunna göra det(dumt jag vet). Därför hängde mitt acc kvar och det vet med några hos er anledningen då jag berättade det(var inte direkt diskret med min avgång).

Som sagt oavsett om de var ett genidrag av er, en person som försa sig hos oss eller en spion i allmänhet så slutade folk med denna bakgrund. Förstår dock inte varför ni själva bryr er så mycket då ni vann nu och var väl de ni ville? Gyth som värld vann eller förstördes långt innan med förbund. Det är tragiskt att svenska världar konstant måste begrunda sig på förbund. Visst det är okej om en allians är överlägset störst och därför är det av väsentlighet en motreaktion till det men att 3 jämnstora allianser ska bilda en pakt mellan 2 av dem är för min del absurd. Ska tilläggas att de var 1an och 3an som gick samman mot 2an.
Hade dessa 3 allianser hållit sig från att bilda pakter med varandra mer än IAP så hade inte denna värld dött pga att några spelare tröttnar och slutar. Spelar ingen roll om jag och den andra aktiva satte oss enbart på IE innan så hade alliansen TNW och världen dött ändå. Vi ser samma mönster på andra världar nu och tycker att en tanke för er andra är att förhindra förbund på svenska servrar mellan top 3 allianserna för att förhindra sådant.

Så till Thatgirl89, ryktas att du kanske ska undvika att komma i efterhand med rykten som att lögnhalsar umgås med lögnhalsar. Finns hur mycket skit som helst jag har på er då jag har hört vad du och andra suttit och kallat mig. Antar med ditt acc att du är äldre än 12 år och därför är det inte acceptabelt med hur du och andra utrycker er om andra på detta spel. Tänk på att de är faktiskt människor bakom dessa acc.
Jag kan verka hård i ryktestråden men det är här och inte i bakgrunden, sitter inte och slår mig på bröstet och snackar skit om spelare bakom deras ryggar. Världen skulle vara bättre om ryggrad växte fram och folk slutade snacka skit om andra bakom deras uppsyn.
Ryktas att negativitet umgås med negativitet.....
 

DeletedUser3523

Guest
Jag orkade inte läsa allt, men jag reagerade på "vad du och andra skrivit om mig". Nu är inte jag den som sitter och skriver skit om spelare som inte gjort mig något, möjligtvis uttryckt mitt missnöje. Och att vinna en värld gratis är rätt så patetiskt. Men ja, det var en fin novell. Jag tror mest på att någon från er råkade försäga sig i sånt fall eller om någon spelare privat spionerade utan vår vetenskap, det vet vi inget om och lär inte få veta heller.
 

DeletedUser2483

Guest
Ryktas som sagt att du får ha din syn på det hela och vill du inte läsa så behöver du inte. Oftast brukar man kunna förstå samband och få svar på sina frågor om man läser saker och reflekterar över vad andra säger men ja du kanske inte ville ha svar, my bad! ^^

Ja alltså patetiskt att vinna den gratis håller jag med om, tycker inte ni behövde ha gått samman och blivit så överlägsna att det senare fanns enbart en fiende(få spelare) som kunde hota er. Men ja typiskt svensk "strategi" och vill du använda ordet patetiskt över det så får du göra det men du får nog då rikta ditt ordval åt er ledning med ordet "patetiskt" ^^

Sen angående vad du tror spelar ju ingen roll då du inte är insatt, men alla får väl ha sin åsikt om saker :p sen nä då vissa stannar i tystnad angående den biten får vi nog aldrig veta det, och egentligen spelar de ingen roll. Var ett halvår sedan.

Lite ångest har man dock då jag var överlägset störst som spelare, mycket tid och kraft man kasta iväg på en idiotiskt värld som gyth men man lär sig ^^
 

DeletedUser3524

Guest
Ryktas att du får det nog lättast att prata först inom alliansen och sen om de säger allt och visar er allt så kan du sen höra av dig till oss(mig) från forna fienden =)

Men lite bakgrunds info nu, TNW bestod av 2 aktiva spelare med en del semi-aktiva till inaktiva. De slogs mot ett stort förbund med från början 2 av de 3 största allianserna(TNW var den tredje). På pappret var de svagare och i praktiken med, då aktiviteten var minimal. Vissa kan hänvisa att det var min arrogans och att jag är mot förbund och bli för stor på se. som förstörde för TNW i grunden(innan incidenten) men ja det är diskutabelt och kanske något som de inblandade i alliansen skulle kunna diskutera för att kunna få ett svar och inte spekulationer utifrån.

Genom denna bit så kan du nog tänka dig att det var tufft för oss, visst ni var inte de bästa eller mest aktivaste men ni visste vad ni gjorde och ni kunde spelet, samt med aktivitet på flera spelare så var det tufft. Vi levde med idéen att ni inte skulle syna våra svagheter och fokusera de mesta mot våran front och yttre positioner där vi la de aktiva spelarna och ja det gjorde ni. Världen kunde därför hålla sig kvar på en livrem.

Genom sommaren och tills själva droppen så höll jag och den andra aktiva på att sluta då vi inte orkade, båda hade ett liv utanför och ja ni var för starka för att vi skulle kunna köra över er helt med råkraft. Dock gjorde vi upp en UV plan med mycket strategi på sensommaren och gav denna värld en sista chans. Som jag nämnde hade vi en massa svagheter och flanker ni kunde ha krossat men ni stirrade er blinda på att anfalla mig som exempel och la er kraft där.

Som ni märkte hade vi en offensiv, eller ska vi säga 2 spelare(kanske någon mer) hade en offensiv med viss assistans. Innan själva starten av offensiven, den skulle starta vid 17:00, med få spioner och anfall innan så tyckte vi det var konstigt att alla var super aktiva samt att städerna i fronten hade deffats upp. Speciellt de mål vi hade placerat ut och de hade inte fått något angrepp mot sig synligt(större spioner). Föddes ett frö om spion och vi började internt att spekulera och förvirra oss.

Jag hörde av mig till en spelare hos er och frågade om ni visste att vi hade en offensiv(detta innan den ens startart officiellt), och tydligen hade ni redan vid ca 10:00 signalerat att vi skulle ha en offensiv just den dagen. Detta via att jag bad om en print på just det och fick den biten. För att undvika att prata om sen all turbulens som uppkom efter så var slutklämmen att folk sa att de kommer sluta, de ville inte slåss mot en större fiende samt internt. Jag själv tröttnade med och hade inte lusten heller att försöka övertyga att alla skulle stanna så jag kastade med in handduken. Passade mig rätt bra då jag egentligen ville sluta med grepolis helt och fokusera vidare på mitt riktiga liv men ja jag höll den biten enbart några månader. Jag flaggade att jag skulle spöka men av någon anledning var min E-post till Jamson som jag senare fick reda av supporten att den blockade alla mail så dröjde innan jag kom på att jag kunde starta en ny mail för att kunna göra det(dumt jag vet). Därför hängde mitt acc kvar och det vet med några hos er anledningen då jag berättade det(var inte direkt diskret med min avgång).

Som sagt oavsett om de var ett genidrag av er, en person som försa sig hos oss eller en spion i allmänhet så slutade folk med denna bakgrund. Förstår dock inte varför ni själva bryr er så mycket då ni vann nu och var väl de ni ville? Gyth som värld vann eller förstördes långt innan med förbund. Det är tragiskt att svenska världar konstant måste begrunda sig på förbund. Visst det är okej om en allians är överlägset störst och därför är det av väsentlighet en motreaktion till det men att 3 jämnstora allianser ska bilda en pakt mellan 2 av dem är för min del absurd. Ska tilläggas att de var 1an och 3an som gick samman mot 2an.
Hade dessa 3 allianser hållit sig från att bilda pakter med varandra mer än IAP så hade inte denna värld dött pga att några spelare tröttnar och slutar. Spelar ingen roll om jag och den andra aktiva satte oss enbart på IE innan så hade alliansen TNW och världen dött ändå. Vi ser samma mönster på andra världar nu och tycker att en tanke för er andra är att förhindra förbund på svenska servrar mellan top 3 allianserna för att förhindra sådant.

Så till Thatgirl89, ryktas att du kanske ska undvika att komma i efterhand med rykten som att lögnhalsar umgås med lögnhalsar. Finns hur mycket skit som helst jag har på er då jag har hört vad du och andra suttit och kallat mig. Antar med ditt acc att du är äldre än 12 år och därför är det inte acceptabelt med hur du och andra utrycker er om andra på detta spel. Tänk på att de är faktiskt människor bakom dessa acc.
Jag kan verka hård i ryktestråden men det är här och inte i bakgrunden, sitter inte och slår mig på bröstet och snackar skit om spelare bakom deras ryggar. Världen skulle vara bättre om ryggrad växte fram och folk slutade snacka skit om andra bakom deras uppsyn.
Ryktas att negativitet umgås med negativitet.....


En kommentar ba!! Jag är inte bitter!

Smile and wave boys smile and wave
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

DeletedUser2483

Guest
Ryktas att många inte kan reglerna gällande att skriva "rykten" :p
 

DeletedUser3615

Guest
Det ryktas att fler rykten är överflödiga då den här världen är över :D

Men jag har hört det ryktas att man enbart är så stark som ens motståndare tror att man är. Och som du sa innan Jamson på pappret kanske ni var svagare men det märks inte när man sätter sina två starkaste spelare i fronten och låter dem skicka anfall emot en dag och natt. Ibland kändes ni som oövervinnerliga robotar, och när man skickade anfall tillbaka stod det alltid flera hundra STS i hamnen... Två sidor som såg varandra som oövervinnerliga (iallafall jag ibland) slogs om UV. Fast å andra sidan då hade vi ju inte fått vår fina krona :p
 
Topp