Anti-Hallonsaft-koalition

DeletedUser

Guest
Hej hej!

Fred i Hav 43 hotas av alliansen Hallonsaft? Bestående av LORDI79 och OzWizz.
LOrdi är stark och stor, försöker slå ut oss små spelare som inte ens överstigit 10k i poäng men alla städer, men vi har sänkt deras 3 st KS, väldigt fint gjort av oss kan jag säga med tanke på allt..
Men när små spelare trakasseras av så stora och erfarna, borde omvärlden reagera och visa att det är inte okej att vara 20-30 ggr starkare och bete sig på detta sättet, eller är han rädd för att möta riktigt starka spelare..? vet inte.
Men alla som är emot Tyranni är välkomna PM mig inne i spelet.
Och diskutera här så klart ;)

Vänligen
Dark Viking (Jag är inte nån Dark Viking som spelat förut har jag hört folk fråga mig, jag spelade för 6 år sedan på Alfa med ett annat nickname, här har jag börjat för ca 2 veckor sedan)
 

DeletedUser

Guest
Så här ser det ut imorgon bitti...

Så många attacker mot mig:
Ankomst idag kl 7:00:04
Ankomst idag kl 7:00:10
Ankomst idag kl 7:00:12
Ankomst idag kl 7:00:12
Ankomst idag kl 7:00:16
Ankomst idag kl 7:00:17
Ankomst idag kl 7:00:22
Ankomst idag kl 7:00:25
Ankomst idag kl 7:00:27

+ 5st stöd

Han har bett en från alliansen FISKARNA att ta ner min mur också.. Jag känner mig viktig och ganska farlig :)
 

DeletedUser2688

Guest
För de 1a. Så har jag inte väggar något ks. För de 2a. Är de här på uppdrag av ozzwizz. Sen för de sista är detta ett krigsspel så vitt jag vet. Samt så står de inte i reglerna att man INTE får anfalla mindre spelare. Folk gör rätt i att skira i dig. Tack för mig. Trodde högre om dig. Efter våra pm. Tack att du visa vart du står!
 

DeletedUser

Guest
Att jag är vänlig i mina pm betyder inte att jag gillar ditt sätt att spela! ;)
3 KS är sänkta igår natt 1 av dem var ju ditt.. så..
Att du skriver på detta viset här såå betyder det att du har några fiender på servern.. Det är det jag är ute efter!
 

DeletedUser

Guest
Lordi har förlorat 9 av sina off armeér imorse. Och hans def trupper från 7 städer finns kvar i min stad, hittills har han inte dragit bort stödet. Han har säkert valt att skydda min stad nu? :p
 

DeletedUser2688

Guest
Duktig du är som skriver med dig själv. applåder.
att jag förlora 9 off städer. och fick över 40 TUSEN krigspoäng gör mig inget. mina offstäder är fulla igen om ett par dagar. medans det ni förlorat kommer ta en månad för ett att bygga upp.

See you soon.
 

DeletedUser2143

Guest
tror nog att du ska ge dig nu! är nog ingen som vill läsa dina resencioner angående Lordi! för det är inget som intresserar oss andra på server:eek:
Om du vill vara en stalker, så kan du göra det i ett annat forum;) om det nu finns ett sådant:eek:

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 

DeletedUser

Guest
tro mig, det fanns en hel del ;) men ingen vill bli avslöjad :p
 

DeletedUser

Guest
Tråden kan stängas, jag har fått den effekt jag velat få.
 

DeletedUser2143

Guest
Tråden kan stängas, jag har fått den effekt jag velat få.

tror detta, var det mest patetiska jag upplevt på grepo! hoppas verkligen inte att du menar allvar med detta!:eek:
En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 

DeletedUser

Guest
Jag har iaf upplevt mycket mer patetiska saker på den här servern :)

Är det inte sådana här trådar som ska finnas inom Politik & Propaganda? Underhållande tycker jag :)
 

DeletedUser

Guest
tror detta, var det mest patetiska jag upplevt på grepo! hoppas verkligen inte att du menar allvar med detta!:eek:
En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.

Nu överdriver du tycker jag. Det är väl precis det här politik och propaganda handlar om? Smutskastning av varandra, tycker det är roligt när det är lite fart i forumet. Annars står det mest om Musk vs LS och om när det är fegt att landa KS och inte. Detta är ju mycket roligare.
 

DeletedUser

Guest
Visst finns det några kloka som fattar vad jag menar :)
Men tyvärr finns det många som missförstår och är allvarliga.
It's just a game. Spela och ha kul!
Jag har spelat här i 2 veckor bara och kan inte så mkt om politiska spel här på servern..
Vad jag förstår så Lordi är på samma sida som LS och Fiskarna, men dock krigar inte mot MUSK än så länge?
Säger detta pga representanter från allianserna har kastat "Jordbävning" mot min stad.

Kan någon beskriva vem är mot vem, vilka är mot vilka på den här servern?
 

DeletedUser

Guest
Gillar det
smiley_emoticons_hecheln.gif
 

DeletedUser3271

Guest
Lordi är "neutral." Än så länge i alla fall. Tror nog det finns ett litet samarbete mellan "storpakten" (får jag kalla den så?) och Hallonsaft.
:eek:
 

DeletedUser3343

Guest
Ojojoj. Jag måste erkänna mig skyldig till att ha lagt en jordbävning :D Men jag är en vilsen liten fisk från FISKARNA. Om ni inte tror mig när jag säger att jag är vilsen så ska ni kolla inte profilen hos FISKARNA. Men för att förenkla det för er så skriver jag den.
Fullkomligt Inkompetenta Sarkastiska Kleptomaniska Arroganta Renegatiska Nihilistiska Alliansen (FISKARNA). Där ser du beskrivningen utav oss ;) Därmed förstår du förhoppningsvis.

Starkt jobbat om ni nu "väggat" så många KS som du säger. Jag var väldigt imponerad när jag såg att ni sänkt lilla Lordis BS.

Ja vilka samarbetar med vilka? Det beror ju på hur man ser det. Man kan ju tänka sig att vissa allianser har en pakt mot en annan allians vilket är mycket möjligt. Det finns annars rykten om att allianser vill slösa en viss allians enheter snarast möjligt för att själva kunna ta över städer utan att behöva oroa sig för att deras KS ryker. Vissa kanske anser att spelare går som spioner i andra allianser.
Ja... det finns en hel del olika tankar kring detta.

Vilka Lordi samarbetar med är väldigt osäkert då han är som han är :) Ena dagen ska han anfalla som en tok helt ensam andra dagen ska han ha hjälp enligt rykten.
Ett rykte som går är att han har ... under sina vingar. Detta innebär att han försvarar denna spelare. Dock är det bara ett rykte.

Hahah. "Storpakten"? Det var intressant. Vilka allianser ingår i denna ? :confused: Det som gör det ännu mer intressant är att denna "storpakt" ska samarbeta med Hallonsaft. Jag blir fundersam. Håller lilla Lordi något hemligt för mig? Vi sa ju. Inga hemlisar. haha.

Jag tycker då denna anti Hallonsaft propaganda passar in här. Budskapet är inte helt klart men man förstår. Dock gäller detta budskap bara en person. Det hade sett bättre ut om det var en allians och inte en spelare även fast Hallonsaft består av mer än 1 person så ser man tydligt vilken person det gäller.

Jag anser att Lordi inte gjort något fel då han skulle erövra staden för att ge den till en annan spelare. Men alla har vi varit i sitsen när en enorm spelare anfaller en själv som knappt forskat fram koloniskepp. Då känns det orättvist. Men man ska förstå att det är ett strategispel där man krigar och inget spel där man har fred. Men igen små spelare mot stora spelare så uppstår en del sura miner. Men det är ett strategispel. Därmed ska man ha strategier som en liten spelare för att klara sig till att bli en stor spelare. Men innan man förstått detta så är det förståeligt att det ogillas när en spelare som är väldigt mycket starkare anfaller en liten spelare.

Det var ingen större förlust för Lordi då han redan visat på att han haft tillbaka styrkan ett flertal gånger redan. Men det har nog inte ni som fick deffa staden. Där bygger ni nog som tokar för att kunna försvara er mot nästa våg av anfall.
Jag tror inte Lordi skulle anfalla en stad så långt bort om han inte visste att han skulle få den utan det ligger nog i att han tänker som såhär. Lyckas dem vägga mitt ks så har jag fått KP så jag själv kan ta nya städer vilket är jättebra men annars så kommer jag igenom och då blir staden min. I mina ögon så är det ett strategiskt drag av Lordi och ett dåligt drag av er när ni kunde tajma in bir innan hans ks ganska lätt men ni valde att ge Lordi KP.
Det är viktigt att ha strategier men också att kunna se strategier.

Men det Dark Viking skriver: "Tråden kan stängas, jag har fått den effekt jag velat få."
Jag trodde budskapet var anti hallosaft-koalition. När bara 2 personer skrivit så förstår jag inte varför du vill låsa tråden. Jag trodde att du vill få fler att tycka att Hallonsaft borde straffas men fel kan man ha. Därmed blir budskapet orealistiskt.

Det Lordi skriver: "Trodde högre om dig. Efter våra pm."
Så ni har alltså skrivit med varandra och sedan väljer Dark Viking att hoppa på Lordi här?!
Det verkar som att den konversationen slutade till Lordis fördel så Dark Viking väljer att trakassera Lordi ännu mer där det finns många som läser det. Det gör ju att budskapet faller då Dark Viking bara vill trakassera Lordi. Ska detta accepteras?
Kanske tänker jag fel? Men enligt det som sägs här så är det som jag säger. Jag kan ju ha fel också.

Skulle någon vilja veta hur Lordi har valt att göra en dag? Svaret är Nej om man vet vem han är. Lordi är en person man inte riktigt vet på vilken sida han står på. Han är en ensamvarg men när han spelar i en allians så får man se till att ha koppel på honom. Han kanske bits?! Men det bästa är att ge honom godis och komplimanger så han blir nöjd.

Det som sägs att städer inte ha fått mer än 10 k poäng är sant men nu till ett strategiskt drag. Ju mer du bygger på din stad ju mer bondgårdsplatser försvinner. En mini stad mot en stor stad så vinner mini staden då den har mer bondgårdsplatser. Men tyvärr så vill de flesta ha så många poäng som möjligt men de tänker nog inte på den lilla saken att man kan få mer bondgårdsplatser om man inte maxar sin stad.

Jag gillar delen där jag skickar 1 jordbävning och så blir hela alliansen jag är med i inblandad. Hade FISKARNA hjälpt till så hade staden kommit under Hallonsafts ägo. Men Lordi bad mig snällt om att skicka en jordbävning och jag tyckte då: Varför inte hjälpa en go vän?
1 jordbävning är ingenting.
Men enligt en viss spelare som jag inte nämner vid namn så innebär en pest eller blixt, GunstKrig^^

Igen nu så har jag skrivit en lång text... När ska jag lära mig?! Haha.
Här får ni en Potatis! ... Tyvärr så kan man inte skicka potatis som svar här. Så ni får föreställa er en potatis som är från mig.

MVH RomanSkrivaren
 
Topp