Diskutera version 2.37

DeletedUser845

Guest
Google translate copy-paste ftw.

Hehe ja :). Jag som är skyldig där haft lite ont om tid, det är långt ifrån en en copy paste från google translate dock även om det är använt för att speeda upp saker och ting. Mycket är ändrat, men bara så mycket så att man ska kunna förstå ändringarna, alltså ingen perfekt grammatik då det inte behövs för att kunna vidta sig informationen :).

Som sagt dock, den har stressats ut så använd den här tråden för att fråga om det är någon ändring som ni inte riktigt förstår så ska vi förklara den för er.
 

DeletedUser176

Guest
går det inte att spara den dagliga belöningen i förrådet?
 

DeletedUser2807

Guest
Jag har fått ett problem med nya uppdateringen. Popupfönstren har flyttat sig några centimeter uppåt vilket medför att dom täcker resurserna. Så om jag ska bygga bs tex och trycker på stadsgrupper får jag ett fönster framför. Trycker jag sen på en stad får jag 2 fönster framför och trycker jag därefter på hamnen får jag 3 fönster framför resurserna. Är rätt jobbigt att manuellt sänka 3 fönster för varje bygge. Att se hur mycket man har när man bygger anser jag dessutom vara rätt viktigt. jag har provat på både firefox och safari men fönstrena hamnar där oavsett och det är lika på achilles och iota. Har rensat cookies och dylikt utan effekt. Har nån teori om att det gjorts pga att man innan fick ta bort menyn för att komma åt vid tex att fylla på grottorna för de sista städerna men detta är ju sjukt mycket jobbigare.

mvh

Karolinerna
 

DeletedUser

Guest
Det som karo skrev händer för mig också. Väldigt irriterande!
 

DeletedUser2489

Guest
Även jag har råkat ut för samma problem som min käre vän karro har, och det är ett litet irritationsmoment jag klarar mig utan...
 

DeletedUser2469

Guest
Det är även samma för mig och jag tycker också att det är lite irriterande då man inte ser hur mycket man har för att bygga
 

DeletedUser2708

Guest
jag har samma problem när jag kör på windows, men när jag är inne på Linux så funkar det bra av någon andledning.
 

DeletedUser1216

Guest
Jag tycker den är versionen ger för stor fördel till folk som använder guld. Har inget emot att det finns en premiumfunktion. Men vad är grejen att sitta och nöta och någon annan gör det jag gör på 1timme istället för 18 så länge dom har gott ställt. Det går inte att vara i toppen utan guld. Det kommer gå så fruktansvärt snabbt att bygga städer nu så ingenting är en utmaning längre.

Detta kommer att funka på dom stora servers så som .en och .us
Men kommer gå åt helvete här på .se Då jag tycker ni gör ett sjukt dåligt jobb med pr iaf.

Tryckaren, Made, Atilla top 3 överallt framöver förstår jag.


// ARG
 

DeletedUser845

Guest
Hoppas att jag har lika mykcet tillåtelse att uttrycka min ilska över detta offentligt som alla andra, även om jag är admin :).

Vill inte repetera allt jag skrev i lambdas ryktas tråd om detta, men jag kan ju säga såhär, guld har redan blivit otroligt löjligt innan denna versionen, att komma med en version som denna som ökar guldets makt ännu mer kommer bli spelets fall.
Jag ser noll glädje att fortsätta med detta spelet längre, spelar mest för att inte göra folk som jag spelar med besvikna. Den här ändringen kommer bli grepolis fall, spelet kanske inte kommer förlora alla spelare på en gång, men så fort ett annat spel i samma genre kommer med ett ö-system istället för vanliga tråkiga oändliga rutnätsvärlden så kommer det bli fullständigt utkonkurrerat.

Det här handlar bara om en sak, monopol. Grepolis hade inte överlevt konkurrans.
 

DeletedUser

Guest
Grepolis är ett väldigt bra spel, men det förstörs mer och mer av beroendet av guld. Självklart så ska det finnas en premium funktion, innogames ska ju tjäna pengar. Men nu börjar det bli löjligt! Kan inte någon framföra detta till innogames ledning i Tyskland? Så kanske denna parodi sätts stopp för och vi får lite mer jämnt spelande!
 
Topp