Diskutera värld Lambda

DeletedUser845

Guest
Helt otroligt bra inställningar, satt och funderade på vilket geni som kom på det här nyss...
 

DeletedUser

Guest
Det gjorde jag eftersom jag startade denna tråd ;)

hmm ska bli kul när denna värld kommer till underverk... då behöver HELA alliansen vara motiverade att skicka annars tar det evigheter ;)
 

DeletedUser2204

Guest
Bättre inställningar går inte att hitta. Puss på den som kom med det förslaget.

Jag kommer vara där men under anonymt namn.
 

DeletedUser1880

Guest
Helt otroligt bra inställningar, satt och funderade på vilket geni som kom på det här nyss...
+1
Enda som jag kan klaga lite på är NB, men tack vare att det är revolt så har jag ju en chans att sova gott ändå så jag låter bli att klaga. :)

Mest spännande inställningarna hittills!!
 

DeletedUser176

Guest
tycker det ska komma en belägrings värld med liknande inställningar
 

DeletedUser

Guest
tycker det ska komma en belägrings värld med liknande inställningar

Håller med, kanske inte helt utan nattbonus dock. På revolt har man som Dejarl säger faktiskt en chans att deffa om man får revolt, på belägring är det ju lite annorlunda. Nattbonus mellan 02-06 hade varit perfekt.
 

DeletedUser2496

Guest
Saknar max antal förbund och max antall allianser man kan dela forum med..
för som det vart senaste vänderna..
så har det ju vart 4-5 allianser mot 4-5 vilket är väll jätte skoj..
Men då hade vi likagärna kunnat höja medlemstaket ist.. ??
 

DeletedUser845

Guest
Min tanke med den här världen var just att sådana här regler skulle finnas, men som jag uppfattar det som så har vi på svenska gp inte möjlighet att göra såhär ännu ;/.
Tyvärr så får vi inte göra riktigt vad vi vill med våra världar, vi har vissa begränsningar och sedan får vi välja utifrån dessa.
 

DeletedUser

Guest
Denna ser ju onekligen trevlig ut.

Blir väl 10 premades antar jag direkt, haha
 

DeletedUser1216

Guest
Kan inte klaga på något :D Bästa världen hitils. Dock önskar jag en speed 4-5 värld för oss med ADHD :D

WP :D
 

DeletedUser2496

Guest
Hej alla.

På grund av en miss från min sida så kommer värld Lambda att ha nattbonus aktivt trots allt, ber om ursäkt för att jag annonserade fel.

Nattbonusen kommer att vara aktiv från 00-06.

Tack för ert tålamod.

OCH hur i jävla fan kan man missa en sådan sak?
Glasögon nästa för dig kanske?
 

DeletedUser2743

Guest
Skulle inte den nya världen starta mellan 10.00-17.00, eller gäller starttiden efter 17.00 ???
 

DeletedUser

Guest
OCH där försvann den underbara känslan att dom har hittat en värld med bästa möjliga inställningar. Besvikelsen är stor.

Och varför det? nattbonusen är ju bra, slipper man sitta vaken dygnet runt för att hålla koll på städerna.
Förstår inte varför man ska klaga på en sådan sak.

Då vore det bättre att ha höjt allianstaket till 25 medlemmar istället. För 20 enligt mig är riktigt lite om man är en spel förening som spelar i lag.
 

DeletedUser2204

Guest
Och varför det? nattbonusen är ju bra, slipper man sitta vaken dygnet runt för att hålla koll på städerna.
Förstår inte varför man ska klaga på en sådan sak.

Då vore det bättre att ha höjt allianstaket till 25 medlemmar istället. För 20 enligt mig är riktigt lite om man är en spel förening som spelar i lag.
Av den enkla anledningen att det finns folk(som jag) som antingen är vaken länge eller måste stå upp tidigt, helt underbart att sätter revolt 4 på natten eller erövra när man vaknar halv sex ;)
 

DeletedUser845

Guest
Alltså hur NB påverkar en beror ju väldigt mkt på vilket liv man lever, alla jobbar ju inte 8-17 direkt.
I mitt fall hade ingen NB bara gjort att jag fick sova ut mer om dagarna eftersom att jag aldrig hade behövt sätta klocka på någon tid för att kunna utföra en erövring efter revolt utan att krocka med en nattbonus eller liknande t.ex. Hade ju även kunnat sätta revolt vilken tid som helst då.
Jag föreslog en NB mellan 1-7 eller så när vi diskuterade världsinställningar, men sen när det stod ingen nattbonus så kände jag att det kan nog vara otroligt roligt att testa att köra utan. Ingen NB, ingen moral. lågt allianstak och 3 i enhetshastighet låter ju som riktiga hardcore inställningar, det gillar jag personligen :).
 
Topp