Diskutera version 2.33 här

DeletedUser2626

Guest
svårt att förstå meningen med omkastningen av byggnaderna?

tempel och marknadsplats före grotta o mur...?

vad kommer "den gudasände" att kosta? ha för egenskaper?
och varför vara tillgänglig för alla gudar? betyder det att den är kvar när man byter gud?

hittar ingen info om denna mytiska enhet...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
svårt att förstå meningen med omkastningen av byggnaderna?

tempel och marknadsplats före grotta o mur...?

Nu kan jag inte påstå att jag vet exakt hur dom tänkt när de bytte plats på byggnaderna men skulle gissa på att dom vill underlätta starten. Genom att ge tillgång till handel med bondbyar och gunst snabbare så blir det lättare att komma igång. Muren och grottan blir viktigare lite senare.
 

DeletedUser2626

Guest
Vad är den gudasände seriöst till för?
gynna stora spelare med många städer på bekostnad av småspelare på moralfria servrar som Iota?

stora spelare som får hög gunst... som kan pumpa ut gudasända mycket snabbare än mindre spelare...

kommer förstöra ALLA servrar...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser176

Guest
Vad är den gudasände seriöst till för?
gynna stora spelare med många städer på bekostnad av småspelare på moralfria servrar som Iota?

stora spelare som får hög gunst... som kan pumpa ut gudasända mycket snabbare än mindre spelare...

kommer förstöra ALLA servrar...

tror inte det kommer att förstöra så mycket nu när man kollat på han.. för vem fan vill bygga han.. han är ju urkass
 

DeletedUser

Guest
Instämmer med Ane, jag kommer bara bygga dessa om jag inte har något annat att lägga gunst på och har en tom byggnadskö.

Nya menyn är rätt jobbig, jag vill ha text istället för symboler, men det är väl bara att vänja sig.
Sen täcker den helt fel del av skärmen, känns som att kika genom en springa. Alla skärmar är längre på bredden än på höjden, det är alltså inte på bredden man vill ha mer utrymme.
 

DeletedUser834

Guest
Tycker den nya layouten är grym,men dock å saknar jag en lättare åtkommbar "Stadsöversiktknapp".Kunde kanske byta ut den mot premium knappen
 

DeletedUser2500

Guest
den nya menyn har de haft ett litet tag på de engelska servrarna , börjat vänja mig med dem nu iaf
 

DeletedUser1517

Guest
Menyn sitter ju helt fel. Nu sitter den bakom mitt stadsöversikt fönster. Så nu måste jag stänga fönstret om jag vill titta på rapporter, forumet, etc. 2 steg bakåt.
 

DeletedUser

Guest
Menyn sitter ju helt fel. Nu sitter den bakom mitt stadsöversikt fönster. Så nu måste jag stänga fönstret om jag vill titta på rapporter, forumet, etc. 2 steg bakåt.

Då måste du ha väldigt inzoomat, min ligger en bra bit under stadsöversiktfönstret.
 

Ylmer Jr

Member
Först startar man ännu en värld som tunnar ut spelarbasen på de världar som redan rullar, därefter skrämmer man iväg några till användare som inte finner sig i att villkoren ändras mitt i spelet. Att lägga till en ny enhet på en värld som rullat över 1år är juh helt sinnessjukt. Det är som att mitt i fotbolls-VM bestämma att varje spelare ska få varsin boll.

Sen ska vi inte tala om nya menyn,. Jag vill ha maximal kartyta och tar fram menyerna då jag behöver dom. Lycka till med det nu när man fläskar upp enorma handikapp-knappar överallt. Hur ofta behöver man Rank, Profil, Inställningar osv?? Hur många finner Chatten fungera tillfredställande? Fixa den istället för blås upp en bautaikon för nått som ändå är kasst.

Det här är Samhall-styrd utveckling och ett hån mot oss spelare.
 

DeletedUser

Guest
Varför har vi fortfarande små bilder på premiumgubbarna under minikartan uppe i vänstra hörnet? Om vi nu ska ha en fet premiumknapp mitt på skärmen och skrota hela menyn på vänstra sidan så kan väl dom också tas bort, jag ser inte vilken funktion dom fyller?

Sen borde den lilla mini kartan flyttas ner till botten av skärmen tillsammans med menyn, man vill ha det så samlat som möjligt så att man får en tydlig och sammanhängande kartyta, inte en som sicksackar mellan massa olika menyer och kartor som trycker på från alla håll. Jag vill som sagt hellre ha mycket yta på höjden än på bredden, men ska man nu ha en meny längst ner så kan man lika gärna ta ner kartan dit också.
 

DeletedUser2425

Guest
Synd att de aldrig kan göra så det passar alla sorters spel verktyg såsom iPad och diverse surf plattor:(
För tycker inte det e riktigt anpassat för iPad.
Annars verkar det rätt så bra;)
 

DeletedUser1684

Guest
Håller med cheddar om ni ska flytta ner menyn får ni gärna flytta ner allt annat också.

Men ser hellre att menyn är på vänster sida igen.. va grymt mycket goare och premium knappen i mitt av menyn känns som ett stort NEJ den känns helt onödig där speciellt för dom som inte använder premium ser hellre att ni sätter "stadsöversikten" där. :)
 

DeletedUser

Guest
Vad är den gudasände seriöst till för?
gynna stora spelare med många städer på bekostnad av småspelare på moralfria servrar som Iota?

stora spelare som får hög gunst... som kan pumpa ut gudasända mycket snabbare än mindre spelare...

kommer förstöra ALLA servrar...

Som Anemonen säger så har jag svårt att tänka mig att någon skulle träna den nya mytiska eftersom han tyvärr inte är bra på något.
 

DeletedUser2311

Guest
Varför har vi fortfarande små bilder på premiumgubbarna under minikartan uppe i vänstra hörnet? Om vi nu ska ha en fet premiumknapp mitt på skärmen och skrota hela menyn på vänstra sidan så kan väl dom också tas bort, jag ser inte vilken funktion dom fyller?

Sen borde den lilla mini kartan flyttas ner till botten av skärmen tillsammans med menyn, man vill ha det så samlat som möjligt så att man får en tydlig och sammanhängande kartyta, inte en som sicksackar mellan massa olika menyer och kartor som trycker på från alla håll. Jag vill som sagt hellre ha mycket yta på höjden än på bredden, men ska man nu ha en meny längst ner så kan man lika gärna ta ner kartan dit också.



Själv vill jag se vilka premiumfunktioner som är aktiverade, stör mig inte så mycket på det. Stör mig dock mer på de nya knapparna som dykt upp, svårare å se på avstånd om det har skrivits något nytt i alliansforumet. Ja den nya menyn skulle ha passat bättre på bredden än på höjden...

Det mest positiva är att triumftågen fungerar igen...

Sedan har man redan börjat bygga fel grejer, t ex tempeleländen istället för mur och långsamma fraktskepp istället för bs/birems... jaja förhoppningsvis så lär man sig, men dom dära förbaskade långsamma fraktskeppen skulle helst finnas så långt åt höger som möjligt i rektryteringsöversikten... Eftersom dom inte har någon som helst funktion förutom att enklare synka försvar och anfallstider...
 
Topp