Diskutera version 2.30 här!

DeletedUser

Guest
Har en erövring på en av mina städer på Achilles.
Jag kan inte se nånstans att den staden håller på att bli erövrad,
mer än att när jag kommer till staden kommer en ruta med "du håller på att bli erövrad"upp.

Brukar inte svärden blinka?
Brukar man inte se det på Kommandon?

Tror inte det var så innan uppdateringen??


Sen tycker jag att spelet blivit hoppigt efter uppdateringen

Kör senaste Firefox
har inte upplevt nåt fel med chrome med både mac o pc
Har du blivit erövrad efter uppdateringen när du använt chrome och sett svärd blinka och sett det i Kommandon?
 

DeletedUser1337

Guest
"Bot-upptäckaren" är det mest värdelösa jag någonsin varit med om i den kategorin i något spel.
Inte nog med att den inte har någon trigger, utan kommer upp även när man idlar. Den gör också ibland att man måste ladda om hela spelet eftersom det inte går att klicka på något efteråt. Det blir sjukt irriterande när man som jag alltid har Grepolisflikarna öppna.
Jag har hittills inte fått någon sådan när jag ska tajma något, men det är väl bara en tidsfråga.

Förslag: Sätt en trigger för att aktivera den. Någon händelse som man tror kan vara en bot. Då slipper man den när man idlar eller ska tajma anfall.

För att ni ska kunna skicka det till tyskarna på en gång, så översätter jag åt er.


The "bot-spotter" is the most worthless kind of "bot-spotter" I have ever seen in any game.
As if the fact that it doesn't use a trigger wasn't enough - it also pops up when idling. It also forces you to sometimes reload the page because you can't click anything afterwards. It's ridiculously annoying when you, like I do, always have the Grepolis tabs open in the browser.
I haven't had one when I've had to time attacks or support yet, but it's only a matter of time.

Suggestion: Put a trigger to activate it. When something happens that you may think is a bot - THAT is the trigger. Then we won't have to deal with it when idling - or when we're timing attacks.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
"Bot-upptäckaren" är det mest värdelösa jag någonsin varit med om i den kategorin i något spel.
Inte nog med att den inte har någon trigger, utan kommer upp även när man idlar. Den gör också ibland att man måste ladda om hela spelet eftersom det inte går att klicka på något efteråt. Det blir sjukt irriterande när man som jag alltid har Grepolisflikarna öppna.
Jag har hittills inte fått någon sådan när jag ska tajma något, men det är väl bara en tidsfråga.

Förslag: Sätt en trigger för att aktivera den. Någon händelse som man tror kan vara en bot. Då slipper man den när man idlar eller ska tajma anfall.

För att ni ska kunna skicka det till tyskarna på en gång, så översätter jag åt er.

Håller med till fullo den bör ju endast aktiveras ibland om den märker att man sätter något i byggkön sekunden efter att byggnaderna försvinner i alla städer eller nåt sådant inte som det är nu att man kan öppna datorskärmen och hela skiten har låst sig pågrund av inaktivt öppnade flikar från grepolis. . .
 

DeletedUser

Guest
Den sk "Bot-upptäckaren" ... Ta bort den asap!!

fick den 3 ggr i rad när jag skulle tima stöd nu!!

Det är INTE acceptabelt
 

DeletedUser

Guest
Från det att den kommer upp så har du 2min på dig att svara. Så det finns ju tid.

Varför ska den komma upp alls när man spelar normalt??
Sjukt irriterande.
Dessutom blir skärmen mörk för mig när den kommer upp och jag kunde inte trycka på andra


Jag är alls inte emot att man försöker hitta bootar, men det ska inte påverka normalt spelande

Och varför kommer den upp när jag har en annan server uppe på en annan flik,
som jag inte ens rört nåt på?
Skulle jag vara en boot som inget gör då eller?



Sen vill jag ha svar på varför man inte får nån varning att staden är under erövring (se inlägg på föregående sida om achilles) Rätt viktigt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vet inte om det stämmer men det verkar som att den spelare som äger staden man belägrar får deff-kp när de försöker slå ut ks som finns där, kan inte komma ihåg att det var så innan.
 

DeletedUser

Guest
Den som har stad belägrad får inga kp vad jag kunde se. Den som har en stad under anfall men inget eget stöd i den verkar få en del kp. Vet inte den procentuella utdelningen på det men en del i alla fall.
 

DeletedUser1337

Guest
Den sk "Bot-upptäckaren" ... Ta bort den asap!!

fick den 3 ggr i rad när jag skulle tima stöd nu!!

Det är INTE acceptabelt
Exakt detta jag visste skulle hända så småningom.

Hittade ännu ett problem idag. Med Chrome på Android går det inte att komma förbi captcha-inmatningen heller. Så får man den när man spelar med Chrome på sin Android är man körd tills man kommer till en dator (eller om det möjligen funkar med annan browser, jag provade inte med annan)

Jag förväntar mig att teamet har skickat mitt förslag till Tyskland.
 

DeletedUser

Guest
Har en erövring på en av mina städer på Achilles.
Jag kan inte se nånstans att den staden håller på att bli erövrad,
mer än att när jag kommer till staden kommer en ruta med "du håller på att bli erövrad"upp.

Brukar inte svärden blinka?
Brukar man inte se det på Kommandon?

Tror inte det var så innan uppdateringen??


Sen tycker jag att spelet blivit hoppigt efter uppdateringen

Kör senaste Firefox

Hej atilla.

Svärden som blinkar är endast när du har vanliga inkommande mot din/dina stad/städer.
Att kunna se om man håller på att bli erövrad via Kommandon är inte möjligt.

Sätten som man kan upptäcka det på är genom att kolla ens rapporter eller som du nämner, att man går in på staden i fråga.
 

DeletedUser

Guest
Den som har stad belägrad får inga kp vad jag kunde se. Den som har en stad under anfall men inget eget stöd i den verkar få en del kp. Vet inte den procentuella utdelningen på det men en del i alla fall.

Men så är det inte achilles, föjt en erövring idag och när bs-anfallen börjar träffa så har spelaren som äger staden fått deff kp = den som belägrar + de som hjälper till får inte all deff-kp som de borde har fått.

JUst nu får dessa deff-kp
Stadens ägare
Spelaren som belägrar
Spelarna som deffar belägringen
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Men så är det inte achilles, föjt en erövring idag och när bs-anfallen börjar träffa så har spelaren som äger staden fått deff kp = den som belägrar + de som hjälper till får inte all deff-kp som de borde har fått.

JUst nu får dessa deff-kp
Stadens ägare
Spelaren som belägrar
Spelarna som deffar belägringen


Har den som äger staden ställt dit markdeff för att på så sätt ta deff-kp från de som har biremer där?
 

DeletedUser378

Guest
Picken detta är tydligt ett supporterärende och ingenting som du får löst på forumet.
Så skicka in ett ärende till supporten om detta med närmare/exakt information så skall vi kontrollera det hela.

För vad gäller belägringar så har det aldrig fungerat så att den som bli belägrad får någon krigspoäng.
Endast på senare tid har detta kunnat ske genom att man placerat någon typ av enheter i staden i samband med anfall.
Men hur detta fungerar är du redan medveten om så det är inget jag behöver fördjupa mig i.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Picken detta är tydligt ett supporterärende och ingenting som du får löst på forumet.
Så skicka in ett ärende till supporten om detta med närmare/exakt information så skall vi kontrollera det hela.

För vad gäller belägringar så har det aldrig fungerat så att den som bli belägrad får någon krigspoäng.
Endast på senare tid har detta kunnat ske genom att man placerat någon typ av enheter i staden i samband med anfall.
Men hur detta fungerar är du redan medveten om så det är inget jag behöver fördjupa mig i.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team

ok, tar o skickar in det till supporten
 

DeletedUser2483

Guest
Hur gick de med er "lösning" till problemen? Jag kan inte se någon förbättring riktigt så antar att de är förskjutet?
 

DeletedUser

Guest
Hej Jamson.

Jag antar att du menar problemen med iPhone och iPad enheter, den lösning ska förhoppningsvis komma ut idag. Igår så fanns det inte riktigt med tid för att få ut den på alla versioner.

Håller tummarna för att den kommer ut idag.
 

DeletedUser2483

Guest
Ser ut som problemet är löst! Kan iaf bygga! Ska se hur resten ser ut senare :)
 

DeletedUser

Guest
Hej igen.

Perfekt, håll gärna oss andra uppdaterade och låt mig veta om ni stöter på några andra problem.
 
Topp