Diskutera version 2.30 här!

DeletedUser2483

Guest
Kanske bara är min iPhone som spelet strular på men...
Gillar uppdateringen men bara ett litet problem, kan inte bygga trupper...-.-
Knappen funkar inte att trycka på!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu kan jag knappt använda min iPad för att spela, att begära resurser går bara ibland, kanske 10% av gångerna, och det går inte klicka på en bb-kod.... Fixa detta genast, jag kommer att sjunka i rank m.m. snabbt annars!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Att navigera i kartan funkar knappt heller, och klicka på en spelare, allians i rank
 

DeletedUser

Guest
Hejsan.

Enligt uppgifter som jag har fått så ska iPhone och iPad problemen ha fixats idag, kan ni bekräfta detta?

Är det någon som fortfarande upplever problem?
 

DeletedUser

Guest
Aha det var därför jag höll på att förlora en stad idag, såg anfallen rulla in men kunde inte skicka biremer. Var nära på att slänga i Phonen i backen =)

Imorgon bitti kan jag bekräfta.
 

DeletedUser

Guest
Nu har det mesta blivit bättre, men att begära resurser har fortfarande problem, och att navigera i kartan går sämre än förut
 

DeletedUser

Guest
Att klicka på bb-koder, spelare/allianser i tanken och på rekryteringsknappen funkar bara aningen bättre men långt ifrån bra
 

DeletedUser2425

Guest
Funkar inte att trycka på bygg knappen. Verken för trupper eller byggnader.
Går inte att få resurser från bondbyar.

Ps en fråga tastar ni någonsin uppdateringar innan så det funkar eller ni bara kör på.
Hoppas ni någon gång lyckas att få det att funka första gången verkar som de som sitter där å gör uppdateringarna kliar sig ofta huvudet.

Detta kostar tid att det inte går att bygga saker förlorar den tid som man skulle bygga trupper å byggnader.
 

DeletedUser

Guest
ryktas att istället för att kolla lite små fel som e här så borde du å resten av er så kallade team fixa så det går att lira från ipad å dylikt..
skärper nu så tröst löst med att inget funkar när ni ska göra något bättre.
1 steg framåt 4 steg bakåt måste vara ert motto.

dags själva att höja en nivå

Eftersom du väljer att gå OT i ryktestråden trots att jag hänvisat till denna tråden när det gäller uppdateringarna så svarar jag här.

Tror du missat den lilla detaljen att uppdateringarna, buggfixar etc sköts ifrån Tyskland. Se teamet tar bara emot anmälningar om buggar, övriga problem och skickar dessa vidare dit. Att säga att vi gör ett dåligt "jobb" för att en uppdatering inte funkar så bra är helt enkelt bara fel.
 

DeletedUser

Guest
De ny uppdateringarna är skit! Att det allt som oftast blir skit när Inno lanserar något är för mig en gåta! Görs det inte tester innan något skickas ut till kund?!?!?! När något till slut funkar så det iaf är brukligt så kan man väl låta det vara så?!?!

Jävla skit spel och styre!

Glad att zeta är över snart så man kan sluta lägga energi på dessa inkompetenta människor!

Vet att det inte är ni på .se som fixar detta så lägg ingen energi på min frustration här... Be Tyskarna läsa det bara!

Mvh: LC
 

DeletedUser

Guest
Tyskarna vet om att det inte fungerar och jobbar på en lösning.

Vi kan ju fokusera på det positiva så länge, uppdateringen av byggnadsöversikten fungerar utmärkt.
 

DeletedUser

Guest
Kan också bekräfta att det inte är löst någonstans, hade precis samma problem idag. Vågade inte säga det tidigare när jag fortfarande var på mobilen men nu är jag hemma i säkerhet på datorn ;)


Här är de (nya) problem som jag upplever när jag spelar från min iPhone:

- Jag kan inte zooma in eller ut med fingrarna

- Jag kan inte scrolla runt på skärmen särskilt effektivt eftersom det öppnas en ny ruta varje gång jag nuddar någonting i menyerna (resursfält, lediga bondgårdsplatser, kommandoöversikten, byggnader i stadsöversikten etc.). Om jag gör en klickande rörelse eller en sån där strykande "förflytta skärmen" rörelse spelar ingen roll, varje gång fingret rör sig över något så tror den att jag vill klicka på det.

- Jag kan inte gå in på en stads info via bb-koder, det händer ingenting när man klickar, de här bubblorna med "info", "anfall", "stöd", "handel" etc. kommer alltså inte upp när man klickar.

- Om jag lyckas öppna infon för en stad via kartan så kan jag ändå inte anfalla, stödja eller gunsta den. Spionera och handla fungerar däremot.

- Jag kan inte begära råvaror via bondbyarna på kartan.

- Jag kan inte öppna rapporter eller meddelanden på något sätt.

Finns säkert fler saker som inte fungerar men detta är de jag har lagt märke till hittills.
 

DeletedUser2425

Guest
Tyskarna vet om att det inte fungerar och jobbar på en lösning.

Vi kan ju fokusera på det positiva så länge, uppdateringen av byggnadsöversikten fungerar utmärkt.

Finns inget posetivt tills ni ordnat så det går att spela ordentligt förlorar ju en del tid på detta pga att jag inte lirar på dator nu och inget funkar från ipaden. Hälsa tysken
 

DeletedUser

Guest
Tyskarna vet om att det inte fungerar och jobbar på en lösning.

Vi kan ju fokusera på det positiva så länge, uppdateringen av byggnadsöversikten fungerar utmärkt.

Bara älskar dina svar här i forumet tott ;-) Fan, du har blivit en ny människa sedan du gick med dem onda ;-) hehe
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.

Oturligt nog så kunde inte problemen med iPhone och iPad fixas idag men våra utvecklare i Tyskland är medvetna om detta och det kommer enligt planeringen komma en "hot fix" nu på måndag 15/10 som förhoppningsvis löser dessa problem.

Vi tackar för ert tålamod.
 

DeletedUser

Guest
Har en erövring på en av mina städer på Achilles.
Jag kan inte se nånstans att den staden håller på att bli erövrad,
mer än att när jag kommer till staden kommer en ruta med "du håller på att bli erövrad"upp.

Brukar inte svärden blinka?
Brukar man inte se det på Kommandon?

Tror inte det var så innan uppdateringen??


Sen tycker jag att spelet blivit hoppigt efter uppdateringen

Kör senaste Firefox
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp