Top 10 bästa spelare på grepolis.se

DeletedUser

Guest
Ja har kan vi skriva vilka vi anser är grepolis.se bästa spelare. Det kan även vara personer som har slutat eller gett över sitt konto. Så skriv då t.ex. "den gamla timinius" om ni tyckte det. Eller så skriver man t.ex. "den nya timinius". Men när man skriver top 10 grepolis.se så ska man motivera varför spelaren tillhör top 10 bästa spelare genom tiderna på grepolis.se

Ja ni får min lista innan veckan är slut men skriv gärna här ni med :)!

:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
Titeln säger 10, men du skriver 15, börjar tro att det är något starkare än alkohol i kroppen idag...
 

DeletedUser678

Guest
Bra jobbat, ska även jag komma med en lista tänkte jag
 

DeletedUser

Guest
Detta är min lista på top 10. Dock är de fler som passar in men man får komprimisa lite.


1. Azael

en grymt offensiv splare som ställer upp för laget och en bra ledare, få som kan mäta sig med denna spelaren från alfa.


2. gamla MrBd

en av de bästa både offensivt men även deffensivt för sina allianser och en bra ledare som kunde vara top 5 i alla världar om han haft tid.


3. Lothoria

en av de starkaste ledare jag fått nöjet att spela med och har väldigt bra diplomatiska färdigheter, men även en väldigt bra spelare som värnar om alla i sin allians och ställer upp.


4. Godlajk

väldigt fullt att lägga till sig själv, men skriver inget här utan låter andra göra de om de vill.


5. Sunshine

en stark offensiv kraft och väldigt duktig ledare. han har väldigt stor erfarenhet med större krig och planera stora anfall som behövs i stora allianser.


6. Pjotr

en stor spelare både offensivt och deffensivt och alltid en viktig spelare för alliansen, en stöte pelare.


7. Carlito80

inte spelat med honom, så kan inte säga så mycket men helt klart en bra spelare.


8. madeinsweden

en stark spelare speciellt offensivt och krigar för sin allians till de sista, en bra spelare att ha på sin sida.


9. Grillby

en grym lagspelare och deffensiv spelare som man gärna har på sin sida. han har offensiva bra egenskaper med, men i deffensiven är han en av de bästa.


10. atilla

en spelare som har lika bra offensiva som deffensiva egenskaper som man alltid har nytta av i sin allians, en san krigare.


har inte kunnat ta med alla tyvär som man vill ha med men detta är några av de grymma spelarna på GrePolis.

lev väll :cool:
 

DeletedUser678

Guest
Mrbd är väl samma? eller, för hur kan NYA mrbd känna lothoira så bra att de ska träffas i sommar, det går inte ihop för mig:)

men kanske jag som är dum ;(
 

DeletedUser378

Guest
3. Lothoria

en av de starkaste ledare jag fått nöjet att spela med och har väldigt bra diplomatiska färdigheter, men även en väldigt bra spelare som värnar om alla i sin allians och ställer upp.

Känner mig hedrad att hamna så långt upp på en listan bland så duktiga spelare som är skriven av en otroligt duktig ledare och spelare dessutom.

Mrbd är väl samma? eller, för hur kan NYA mrbd känna lothoira så bra att de ska träffas i sommar, det går inte ihop för mig:)
(

På vilket sätt jag känner "gamla" och "nya" bd spelar mindre roll och hör till mitt privata liv. Och sådan information behåller jag för mig själv vad gäller offentliga forum.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1593

Guest
Här kommer min list utan inbördes ordning, vet att det är tråkigt men men...

1 C0ZM0S En spelare med otroligt bra offensiva planer och kan verkligen hur man svetsar ihop ett gäng. har bra diplomatisk förmåga och är riktigt trevlig att snacka med, lägger ner mycket tid för alliansens bästa :) Skulle gärna snacka ännu mer med C0ZM0S

2 Storpotäten En spelare från Mare Nostrum, den som jag spelat med längst på detta spelet, han gör alltid allt han kan jobbar för alliansen och är väldigt trevlig att prata med :) Har haft ÄRAN att spela med honom sedan 2010-12-18 :) En riktig klippa ;) Önskar att tiden vi spelar tillsammans blir längre

3 hercu En spelare som jag har fått kontakt med snabbt, spelar för laget och jobbar som en enhet med oss andra, ställer in sig efter andra utan att klaga, en riktig teamplayer. Önskar vi jobbar tillsammans länge :)

4 Amante Spelat med henne ett tag nu och hon är verkligen väldigt trevlig, ställer upp för alla även om man inte gjort något för henne, trevlig och spelar nog absolut bäst i en allians :) Hoppas hon stannar hos oss länge :)

5 stripi En spelare som man inte får räkna bort, har spelat med stripi länge och stripi vänder alltid det dåliga till fördelar för teamet och har nu gjort väldigt mycket för oss :) Jobbar med oss även när det går dåligt, aldrig dåligt humör :) Hoppas våran tid tillsammans blir ett tag till :)

6 Rolando Den spelaren jag spelat näst mest med, har spelat med honom 4 timmar mindre än med storpotäten :) Gör som alla i Mare Nostrum allt för VÅRAT bästa och aldrig själviskt tänkande, en riktig klippa här med som man gärna vill ha på sin sida :) Önskar tiden med honom blir ett tag till :)

7 Lord Telcontar Ledare för muritori och en riktig toppspelare som jag saknar mycket. Var väldigt trevlig och hjälpsam :)

8 Devil rider En trevlig spelare som jag har haft nöjet att få spela med :) En lagspelare som man kan lita på :)

9 Gamla MrBd Legenden, gjorde väldigt mycket för WoL och hade poäng som inte var att leka med, även han trevlig och bra på off och deff

10 Mauzer Det lilla jag har pratat med mauzer har varit ytterst trevligt, en spelare som har social kompetens och en spelare som verkar se det stora i det lilla :) Skulle även här vilja snacka mer med Mauzer :)

11 Magnuzzon92 Ledare för WoL har potential att komma ännu högre på rankingen verkligen och sköter WoL kanon med de andra ledarna, trevlig såklart ;) :)

12 Godlajk Grym ledare för WoL som hjälper även de minsta och tänker på allas bästa före sig själv, är även han otroligt trevlig och ställer upp :)

13 Perg Spelare som jag tar med för att h*n är trevlig och jobbar för alliansens bästa gör det mesta med en bra attityd ;) En riktigt trevlig person alltså

14 ture terror Även en ledare från muritori, gjorde ett grymt jobb och hoppas att jag får chansen att spela med h*n igen, en teamplayer och trevlig ;)
 

DeletedUser678

Guest
Nåja, ni kommer säkert säga att denna listan är vinklad, men om man ska veta allt så ska man ha spelat i alla allianser, vilket ingen har gjort.

1. Mrbd
Överlägsenhet på två servrar säger väl det mesta?

2. Toysan
En sann lagspelare som alltid ställer upp, duktig både offensivt och deffensivt.

3. Chamie
Kanske bäst offensivt i hela Grepolis.se?

4. Makavellikrille (Slutat)
En spelare som under sin tid i boo kanske var den mest offensiva av oss alla?

5. Pjotr
En spelare som är mycket duktig offensivt, snålar lite på deffen för han vill köra off, bra/dåligt, det får tiden visa.

6. Madeinsweden
En till mycket duktig spelare offensivt.

7. Godlajk
Har aldrig mött denna spelares offensiva kapacitet, men han är enligt ryktet bra på att internerövra. (Men jag är bättre) :)

8. Atilla
En extremt bra spelare deffensivt, också en mycket bra ledare.

9. Lothoira
Det man har sett/hört/läst tyder på att denna spelare är duktig.

10. Opeth
En duktig strateg, men har även mycket offensiva trupper.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Får väll bidra med en lista här. Denna lista är inte baserad på någon fakta, utan den är baserad på mina känslor. De Spelare som blir nämnda här är är de BÄSTA i mina ögon och det är det som betyder mest för mig. Så här är min nominering. Dock tänker jag dessvärre inte rangordna.

* Wedel - En antagligen okänd spelare för er alla som läser detta. Jag trillade in i värld Alfa 3 månader efter start och stötte på denna typ, som alltid skulle rätta mig och mina grammatiska misstag. Vilken nöt tänkte jag... Det skulle dock visa sig att han funkade som en perfekt viceledare och även som en delledare av den allians vi tillsammans byggde upp. Vi var dessvärre för sent in i den världen. Våra spelare fick aldrig så mycket poäng, några få hade 1 stad. Innan vi bestämde oss att byta värld. Detta gjorde vi efter 1 månads hårda strider mot en allians vars namn jag har glömt. Men de var oss för starka. Vi förlorade 2 städer. Ack och ve.

Nu börjar sagan om Beta.

* Dominus - Grundare av den pyttelilla alliansen Eximius (de extraordinära), Ni kanske känner till dem som NIKE(?). En grymt bra ledare och med en headhunting rekrytering (som även robinsilver från heretic ska ha cred för) så byggde han upp ett elitlag på 16 personer (första månaden var vi bara 11 personer, sen kände vi att vi skulle bli en "stor"allians). Jag är stolt över att ha fått vara en i detta gäng och även sedan leda gänget när dominus skulle lägga av. Hans ledning var så storslagen att 6 spelare var tvungna att gå med i ledningen för att ersätta hans plats. Minns fortfarande hans motivering om varför jag var värdig den platsen.

* Silverfox - En otroligt bra medspelare, lagspelare. Köttar saftigt på offensiven. Som den gammla militär han en gång var på riktigt så kunde han även kordinera anfall, och jag har sällan sätt någon göra det lika bra som honom!!! Stora cred till dig :)

* Hatchseput - Otroligt bra spelare som är värd sin plats här på min lista. Antagligen en av de 3 spelarna (som alla kommer nämnas på listan) har överlevt "de extraordinära" utan att förlora mer än några fåtal städer. (max 3.)

* cellequie - En riktig allaround spelare. Kan hantera allt och göra allt. Behöver inte säga något så mycket om denna sociala spelare. Den stora frågan är inte vem som har pratat med honom om man är insatt i grepolis (och även tw kanske) utan vem som INTE har pratat med honom?

* Ture terror - Namnet förklarar vad han gör. Han terroriserar. Grym spelare och lagkamrat, har visat stora prov på defensiva färdigheter. Särskilt när De extraordinära anföll honom. Han visade sig värdig en plats i eximius och det tror jag alla är nöjda över än idag.

* El Nino - Storslaktarn. Lagarbetarn. Ledarn. Den perfekta spelarn helt enkelt. No more, no less. Du är grymm grabben! Nästan lika bra som jag ;)

*Jollydack - Finns inte så mycket att säga om dig, eftersom man inte kan säga så mycket mer än att du är en av de bästa spelarna jag har spelat med i detta spel.

Sedan var jag dessvärre tvungen att lämna detta gäng då all spelglädje försvann från mitt liv, än idag önskar jag att jag kunde få spela med dessa sköna lirare igen <3

* Karwo - Herregud, du är en grym spelare. Antagligen en av de mest underskattade spelarna på Zeta, särskilt med tanke på att du spelar i den mest underskattade alliansen på Zeta även. En typisk allaround spelare som lyfter en allians i vilken han än spelar i. Har väldigt svårt för mig att tänka mig att spela utan honom. En av mina "mest värdefulla spelare" i mina år som gp och tw spelare.

* Grecostyle - Grecostyle är en av de bästa spelarna jag någonsin har fått lira med, jag älskar hans humor och hans självdistans. Han har en bra stil gentemot sin vänner såväl som fiender. Han är nästan lika grymm som mig ;) och enligt folks signaturer ska han vara en av Gp .se mest värdefulla spelare så då måste det vara sant.

Skämt åtsido, Man kan inte nämna värld Zeta utan att nämna Lothoria som har skapat ett bra gäng och även fortsatt leda dem, gratulerar.

Jag vill även tacka mitt skäna gäng jag krigar med på värld Zeta, ni i AoE är grymma! Har aldrig sätt ett gäng som har blivit såhärr tajt med de hot som vilar på värld Zeta. Ni är awesome!
 

DeletedUser1173

Guest
Top 10 spelare

Här kommer de 10 spelare jag tycker är bäst på grepolis:) Kommer inte skriva om dem eftersom de alla har så många olika egenskaper och kommer inte heller rangordna dem ordentligt då detta är svårt:)

1. Carlito80
2. Godlajk
3. CheddarBob
4. Madeinsweden
5. Toysan
6. Lothoria
7. Dejarl
8. Pjotr
9. DarkKnight86 - Spelade med denna spelare på Beta och han var en suverän alliansledare och spelare i allmänhet. Tror han slutade på grepolis efter Beta. Har i alla fall inte stött på honom därefter.
10. Chamie
11. fiddeli

Vet i skrivande stund inte så mycket om hur dessa spelare är just nu eftersom jag tagit ett uppehåll från grepolis i drygt 3 månader. Däremot vet jag att alla varit otroligt skickliga spelare.

Har spelat med alla dessa spelare i olika världar bl.a. Eta och epsilon.

Tycker dessutom att jag själv är en av de bättre på grepolis vad gäller diplomati och ledning av allianser men eftersom jag inte använder guld och därmed inte växer så jättesnabbt så brukar man inte tala om mig (Yiio) såsom man talar om t.ex. Lothoria eller Carlito80 :( Var dock ganska känd i Beta innan jag la av där och förmodligen ganska känd på epsilon också innan någon hackade mitt konto och jag förlorade mina 18 städer genom omstart av kontot :(
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Känner mig hedrad att du valde att ta med mig på din lista.
Kan tillägga att jag spelade helt utan guld fram tills det att jag hamnade i grepolis teamet och har alltså ännu inte spelat med guld under en server start ännu.

Men kan intyga att ditt namn inte är helt okänt på grepolis haven ;)
 

DeletedUser1173

Guest
Du spela väl på Epsilon? Men ditt konto blev väl hackat och den som gjorde dig till spökis.

Precis :( Spelade på epsilon och hade drygt 200 000 poäng men kontot blev hackad och mina 18 städer blev till spökstäder :( valde därefter att strunta i epsilon och började istället spela på Zeta:)
 

DeletedUser2076

Guest
Precis :( Spelade på epsilon och hade drygt 200 000 poäng men kontot blev hackad och mina 18 städer blev till spökstäder :( valde därefter att strunta i epsilon och började istället spela på Zeta:)

Ja jag hörde det.
Kul att någon mer börjar på Y;)
 

DeletedUser855

Guest
Hur kan man göra top 10 spelare på servern lista då man inte spelat på alla servrar?...
 
Topp